Astana, Tallinn, Florencja czy Werona to nowe ciekawe kierunki, które będą dostępne z Pragi w najbliższym sezonie letnim - informuje lotnisko stolicy Czech.
Port im. Vaclava Havla zaoferuje w sumie 167 miejsc docelowych, które będą obsługiwane przez 68 przewoźników. Pojawią się także nowe połączenia do popularnych destynacji wakacyjnych, takich jak Brindisi, Izmir, La Palma i Ponta Delgada. Pod względem liczby kierunków i przewoźników, wśród których z mocną ofertą są
Polskie Linie Lotnicze LOT, port stolicy Czech osiągnie prawie 90 procent oferty z rekordowego 2019 roku.
Kluczowa Azja i Ameryka Płn.
– Priorytetem dalszego rozwoju połączeń lotniczych pozostają połączenia dalekobieżne do Azji i Ameryki Północnej. Negocjujemy z przewoźnikami regularne połączenia do Hanoi, Pekinu, Delhi, Bangkoku czy Nowego Jorku. Wszystkie wymienione destynacje mają bowiem swój potencjał i są interesujące zarówno z punktu widzenia ruchu wakacyjnego, transportu towarów, jak i podróży biznesowych – podkreślił Jiří Pos, prezes praskiego portu.
Wiosną i latem wzrośnie częstotliwości lotów na ponad trzydziestu trasach. Praski port zaoferuje bowiem aż 93 rejsy tygodniowo do Londynu i 59 połączeń do Antalyi na Riwierze Tureckiej. Pasażerowie będą mieli do wyboru również 57 lotów w tygodniu do Paryża, 54 rejsy w tygodniu do Amsterdamu i 40 połączeń tygodniowo do Mediolanu. Większa liczba rejsów będzie także w stronę Barcelony, Oslo, Marsylii czy Kopenhagi.
Dreamlinerami do Kataru i Seulu
Do dziecięciu razy w tygodniu wzrośnie oferta lotów Qatar Airways na trasie do Dohy w Katarze. Przewoźnik z Bliskiego Wschodu do realizacji połączenia wyznaczył boeinga 787 Dreamliner. Już od kwietnia także Korean Air będzie latać na trasie Praga – Seul ponownie cztery razy w tygodniu. Rejsy obsłuży również boeing 787 Dreamliner.
Według Jiříego Vyskoča, dyrektora ds. rozwoju, lotnisko stolicy Czech powinno osiągnąć poziom liczby obsłużonych pasażerów sprzed pandemii do końca 2025 roku lub na początku 2026 roku. – Zakładamy, że w całym 2024 roku obsłużymy ponad 16 mln pasażerów. Jednak z powodu wojny w Ukrainie nadal brakuje nam półtora miliona pasażerów i szesnastu kierunków z Białorusi, Rosji oraz Ukrainy, obsługiwanych przed agresją wojsk rosyjskich – przypomniał Vyskoča.
W porównaniu z latem ubiegłego roku wprowadzonych zostanie także kilku nowych przewoźników. Linie Qanot Sharq Airlines połączą Pragę z Taszkientem,
SCAT Airlines zaoferują bezpośrednie loty do Astany, FlyOne uruchomi loty do Kiszyniowa, Arkia poleci do Tel Awiwu, a KM Malta poleci na Maltę.