Partner serwisu
Biznes i przemysł

Pratt & Whitney: Silniki GTF napędzają już ponad 1000 samolotów

Dalej Wstecz
Autor:

Avgeek

Data publikacji:
23-05-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Firma Pratt & Whitney świętowała niedawno dostawę 1000. samolotu napędzany silnikami GTF (ang. Geared TurboFan – silnik turbowentylatorowy z przekładnią), który dostarczony został do Sichuan Airlines (A321neo). Silniki GTF napędzają trzy rodziny samolotów będących obecnie w eksploatacji airbusy A320neo, airbus A220 oraz embraer E-Jet E2. Tysięczny samolot stał się 30. samolotem z rodziny A320neo we flocie Sichuan Airlines, a 51 kolejnych ma zostać dostarczonych w kolejnych latach.

Silniki rodziny GTF, oznaczane jako PurePower PW1000G są używane do napędu samolotów rodzin airbusów: A220 (PW1500G) i A320neo (PW1100G) oraz embraerów E2 (PW1700 i PW1900). Jak podaje producent, napędzając samoloty 54 linii lotniczych na całym świecie, silniki GTF pozwoliły zaoszczędzić ponad 490 milionów galonów (1,8 miliarda litrów) paliwa i uniknąć emisji ponad 4,7 miliona ton dwutlenku węgla, jednocześnie gromadząc ponad 8,9 miliona godzin pracy silników.

- Jesteśmy zaszczyceni, że możemy odebrać dostawę tysięcznego samolotu z napędem GTF. Gratulujemy tego sukcesu. Gratulujemy tego kamienia milowego, który jest świadectwem nie tylko niezrównanej wydajności ekonomicznej i środowiskowej silników GTF, ale także długotrwałej współpracy z firmą Pratt & Whitney - powiedział Li Haiying, prezes Sichuan Airlines.

Częściowo dzięki efektywności paliwowej silników, te trzy rodziny samolotów doświadczyły jednych z najwyższych współczynników wykorzystania w okresie pandemii i odbudowy. W połączeniu ze światowej klasy niezawodnością, GTF umożliwia operatorom bardziej zrównoważone rozszerzanie sieci tras połączeń. Jest to silnik wybierany przez ponad 80 linii lotniczych i leasingodawców, którzy złożyli zamówienia i podjęli zobowiązania na ponad 10 tys. silników. Aby zapewnić obsługę rosnącej floty, firma Pratt & Whitney stworzyła globalną sieć wiodących na świecie zakładów zajmujących się konserwacją, naprawami i remontami (MRO).

- Samoloty napędzane silnikami GTF wprowadziły świat w nową erę bardziej zrównoważonego lotnictwa, dzięki radykalnej redukcji emisji spalin i hałasu. Wraz z niezrównaną wydajnością paliwową, światowej klasy niezawodnością i kompleksową ofertą usług serwisowych, dostarczamy naszym klientom konkurencyjne rozwiązania. Dlatego jesteśmy tak podekscytowani, że możemy świętować ten kamień milowy z Sichuan i ze wszystkimi naszymi cenionymi operatorami na całym świecie - powiedział Rick Deurloo, dyrektor handlowy i starszy wiceprezes Pratt & Whitney.

Od momentu wejścia do służby na początku 2016 r., rodzina silników GTF spełniła obiecaną zdolność do zmniejszenia spalania paliwa i emisji dwutlenku węgla nawet o 20 procent, a także do radykalnego zmniejszenia emisji regulowanych i śladu hałasu. Konstrukcja silnika GTF jest połączeniem silnika turbowentylatorowego z przekładnią, która umożliwia działanie wentylatora (sprężarki niskiego ciśnienia) przy prędkości różnej od prędkości obrotowej turbiny niskiego ciśnienia. Zabudowanie, pomiędzy turbiną niskiego ciśnienia i wentylatorem, przekładni planetarnej o odpowiednim przełożeniu pozwala na pracę wentylatora i turbiny niskiego ciśnienia przy optymalnej prędkości. W efekcie w porównaniu ze współcześnie eksploatowanymi konstrukcjami silnik turbowentylatorowy z przekładnią charakteryzuje się mniejszym zużyciem paliwa o około 15-20 proc. i prawie 20dB niższym poziomem hałasu emitowanego przez wentylator.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G

Pasażer i linie lotnicze

Pratt & Whitney dostarczy IndiGo zapasowe silniki A320neo

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Pasażer i linie lotnicze

Wady silników Pratt & Whitney. Wizz Air uziemi samoloty

Mateusz Kieruzal 12 września 2023

Indie: DGCA nakazuje wymianę silników Pratt & Whitney PW1100G

Pasażer i linie lotnicze

Pratt & Whitney dostarczy IndiGo zapasowe silniki A320neo

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5