Blisko 700 tys. pasażerów obsłużył Berlin-Brandenburg Airport Willy Brandt w swoich pierwszych 100 dniach po inauguracji – poinformowano w oficjalnym komunikacie.
Lotnisko stolicy Niemiec, które
uroczyście otwarto 31 października ubiegłego roku, każdej doby odprawiało od 4000 do 8000 podróżnych.
Pierwsze 100 dni działalności przyniosły bardzo słabe wyniki głównie z powodu rządowych restrykcji, które późną jesienią i zimą, bardziej odstraszały niż przyciągały pasażerów do rejsów powietrznych. Nie pomogły wdrożone wysokie środki bezpieczeństwa i higieny, potwierdzone dwoma certyfikatami Airports Council International (ACI). Dla porównania, przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 porty Tegel i Schoenefeld odprawiały łącznie niemal 100 tys. pasażerów dziennie.
Niemniej, jak podkreślają władze portu, nowy Terminal 1 został dobrze przyjęty zarówno przez podróżnych, jak i odwiedzających. Ich opinie na temat obiektów, usług i czystości są pozytywne. Zaplecze techniczne i procesy przeładunkowe działają stabilnie, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa nawet w trudnych warunkach zimowych. Infrastruktura lotniska okazała się wydajna i niezawodna. Ze względu na niewielki ruch Terminal 5 będzie tymczasowo zamknięty do 23 lutego 2021 roku.
– Chciałbym podziękować wszystkim pracownikom lotniska i naszym partnerom za uruchomienie Berlin Brandenburg Airport Willy Brandt. Pragnęliśmy oczywiście obsłużyć więcej pasażerów, ale cała branża została mocno dotknięta pandemią i nieustannie zmaga się z nowymi niepowodzeniami. Niemniej jednak jesteśmy przekonani, że nasze lotnisko odegra ważną rolę w ożywieniu gospodarczym stołecznego regionu – podkreślił Engelbert Luetke Daldrup, prezes Berlin-Brandenburg Airport Willy Brandt.