Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Prezes PLAY: Musimy czerpać zyski z elastyczności i sprytnie dobranej sieci

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-06-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Prezes PLAY: Musimy czerpać zyski z elastyczności i sprytnie dobranej sieci
Fot. PLAY Airlines
– Nauczyłem się jakich błędów unikać. Nie chcemy się rozwijać zbyt szybko – deklaruje dla serwisu "aeroTELEGRAPH" Birgir Jónsson, prezes PLAY. Nowy przewoźnik z Islandii 24 czerwca zainaugurował rejsy pasażerskie na trasie z Rejkiawiku do portu Londyn-Stansted.

Skandynawski niskokosztowiec zamierza wypełnić lukę pozostawioną przez WOW Air. Na liście jego początkowych destynacji znajdują się Alicante, Dublin, Kopenhaga, Londyn, Paryż i Teneryfa.

Obecna flota PLAY składa się z jednego samolotu: A321neo. Islandzki przewoźnik oczekuje na dostawę jeszcze dwóch odrzutowców tej wersji. Według zapewnień Jónssona wzmocnią flotę jeszcze na początku lipca bieżącego roku.

Poszukiwanie własnych nisz

– Samoloty leasingujemy na bardzo dobrych i długoterminowych warunkach. Krok po kroku przeanalizowaliśmy rynek i określiliśmy strategię. Dopiero potem założyliśmy sobie cele i podjęliśmy decyzję w sprawie floty, jaką chcemy dysponować. Wiele osób mówiło nam jednak, że jesteśmy szaleńcami – podkreślił Birgir Jónsson, który cieszy się z powolnej odbudowy branży turystycznej.

– Nie chcemy tak bardzo różnić się od innych linii lotniczych. Chcemy oferować solidny i dobry produkt. Nie zamierzamy konkurować z Wizz Airem. Szukamy naszych nisz. Wówczas to wszystko zadziałała. Islandia to kraj z wysokim poziomem życia, ale również z wysokimi podatkami. Jesteśmy związani układami zbiorowymi, dlatego nigdy nie będziemy tanim operatorem, tak jak Wizz Air czy Ryanair. Nasze koszty są po prostu wyższe, nawet ponad dwukrotnie. Musimy czerpać zyski z elastyczności i sprytnie dobranej sieci – wyjaśnił prezes PLAY.

Najdłuższe rejsy do pięciu godzin

Birgir Jónsson nie obawia się spadku pasażerów w najbliższym sezonie zimowym. – Przepływ turystów jest teraz lepiej rozłożony w ciągu roku. Islandia silnie promuje turystykę zimową i to owocuje. Nie aspirujemy do miana jak największych linii lotniczych, bowiem stracilibyśmy elastyczność w planowaniu sieci. Szukamy nisz, takich jak zimowe rejsy do Salzburga. Nie planujemy żadnych lotów długodystansowych do Los Angeles. Nasz najdłuższy rejs będzie trwał pięć godzin. Postępujemy bardzo delikatnie – zaznaczył prezes PLAY, który zdradził również plany rozwojowe floty przewoźnika z Islandii.

– Zaczniemy operować trzema samolotami, a dopiero latem przyszłego roku sześcioma. Kiedy wystartujemy z lotami do USA będziemy mieć dziesięć odrzutowców. Nasz wyznaczony limit 15 samolotów osiągniemy w 2025 roku. Flota będzie mieszanką A320neo i A321neo. Nie będzie w niej airbusów A330 czy też A321XLR. Trzymamy się standardowej floty, dzięki czemu możemy mieć niższe koszty szkoleń oraz utrzymania załóg – ujawnił Jónsson.

– Polecimy do pięciu destynacji w Kanadzie i USA oraz do dziesięciu w Europie. Zaczniemy w Niemczech od Berlina, ale być może też pojawimy się we Frankfurcie nad Menem. Stawiamy przede wszystkim na pasażerów tranzytowych do Ameryki Północnej. Na Islandię lata aktualnie około 30 linii lotniczych, ale Icelandair z pewnością będzie największym konkurentem – podsumował prezes PLAY.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Pasażer i linie lotnicze

A321neo dla ITA Airways będzie latał do Tel Awiwu

Mateusz Kieruzal 16 września 2023

PLAY odebrał już pierwszego A321neo. Inauguracja rejsów 24 czerwca

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5