Choć to niskokosztowe linie lotnicze rozwijają się szybciej niż tradycyjni operatorzy, to właśnie budżetowych przewoźników „ma czekać zagłada”. Tak uważa dyrektor generalny United Airlines, Scott Kirby. Powodem upadku tanich linii lotniczych ma być nieprzyjazna dla klientów polityka przewozowa. O sukcesie linii lotniczych mają świadczyć: rozległa sieć tras, program lojalnościowy dla osób często podróżujących oraz oferowany produkt premium.
Scott Kirby nie jest w branży nowicjuszem, gdyż wcześniej zarządzał amerykańskimi liniami lotniczymi: US Airways, American Airlines. W 2016 został dyrektorem zarządzającym United Airlines, aby w 2020 roku zastąpić Oscara Munoza na stanowisku dyrektora generalnego. Kirby’emu, oprócz przeprowadzenia linii przez trudny okres pandemii, udało się ożywić działalność przewoźnika i znacznie zwiększyć siec połączeń.
Jako dyrektor generalny jednych z największych linii lotniczych na świecie Kirby regularnie pojawia się w mediach, a to, co mówi, cytowane jest przez media na całym świecie. Podobnie jak Akbar Al Baker, który przez prawie trzy dekady pełnił funkcję dyrektora generalnego Qatar Airways. W czasie Dorocznego Zgromadzenia Ogólnego Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych, które odbywało się w Dubaju, Kirby wziął udział w podkaście „The Air Show”, który prowadzony jest przez uznanego w branży Johna Ostrowera, i kolejny raz wyraził dość kontrowersyjne słowa.
Dyrektor generalny United Airlines uważa, że niskokosztowi przewoźnicy zaczną ograniczać swoją ofertę, gdyż pasażerowie nie są usatysfakcjonowani polityką przewozową budżetowych operatorów. – To zasadniczo wadliwy model biznesowy – wskazał Kirby, dodając, że „tanie linie czeka zagłada”. Teza dość odważna, jeśli pod uwagę weźmie się wyniki finansowe niskokosztowych przewoźników lotniczych w USA za 2023 rok. Według szefa jednego z największych tradycyjnych przewoźników na świecie, tanie linie lotnicze zaczęły, w ostatnich latach, dokonywać zmian w swoim DNA: obniżając opłaty dodatkowe i przechodząc z operacji niskokosztowych na działalność premium.
Budżetowi przewoźnicy wygrali walkę o część rynku lotniczego USA, gdyż zaoferowali niskie ceny biletów lotniczych pasażerom, których nie interesują programy lojalnościowe i produkty premium. Z tego powodu United Airlines zostały zmuszone zrobić dwie rzeczy: pozbyć się opłat za zmianę rezerwacji i stworzyć podstawowy, ekonomiczny produkt, który będzie mógł konkurował z ofertą linii niskokosztowych.
Najważniejsza osoba w United Airlines uważa, że sukces linii lotniczych zależy od rozległej siatki tras, programu lojalnościowego dla osób często podróżujących oraz oferowaniu produktów premium.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.