Partner serwisu
Prawo i polityka

Prezes WestJet: Brak pomocy państwa to hańba, cierpimy nie przez wirusa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Prezes WestJet: Brak pomocy państwa to hańba, cierpimy nie przez wirusa
fot. Adrian Edwards/ WestJet
Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 nie jest główną przyczyną według Eda Simsa największego w historii kryzysu w lotnictwie. Prezes WestJet jest przekonany, że cała branża w Kanadzie najbardziej cierpi z powodu braku wsparcia finansowego ze strony decydentów z Ottawy oraz przedłużającego się za bardzo procesu szczepień.

Gość rozmowy Eurocontrol ubolewał, że w Kraju Klonowego Liścia wprowadzono jedne z najsurowszych na świecie restrykcji oraz ograniczeń w podróżowaniu, zmuszając wszystkich przylatujących do dwutygodniowej kwarantanny. Według prezesa WestJet sytuacja pod tym względem gorzej wyglądała tylko w Argentynie.

– Przetestowaliśmy w ostatnim tygodniu października ponad 50 tys. pasażerów w Calgary i pozytywny wynik stwierdzono jedynie u 1,3 proc. Podobnie było w Toronto, gdzie wśród 60 tys. podróżnych wykryto wirusa COVID-19 u 1,4 proc. Testy przed odlotami w Vancouver nie wykazały natomiast żadnego przypadku – ujawnił Sims, który podkreślił, że linie lotnicze z Calgary przede wszystkim pomagają walczyć z pandemią, transportując medyczne ładunki pilnej potrzeby, w tym szczepionki oraz przewożąc ratowników, a nie rozprzestrzeniają choroby.

Prezes WestJet brak jakiejkolwiek pomocy publicznej uważa za "skandaliczny" i tej "nadzwyczajnej sytuacji" nie da się porównać z rzeczywistością, jaką doświadczyły w trakcie bieżącego kryzysu Delta Air Lines, Air France, KLM czy Lufthansa, które mogły liczyć na znaczne rządowe wsparcie. Sims przypomniał jednak, że w ostatnich miesiącach linie lotnicze z Calgary straciły 23 proc. rynku na usługach międzynarodowych kosztem właśnie zagranicznych przewoźników. - To prawdziwa hańba - nie krył rozgoryczenia prezes WestJet, które obchodzą ćwierć wieku istnienia.

Sims narzekał również na zarządzającą przestrzenią powietrzną drugiego największego kraju świata organizację Nav Canada, która podniosła jeszcze w maju ubiegłego roku opłaty za obsługę operatorów średnio o 29,5 proc. Linie lotnicze z Calgary musiały zareagować podwyżką cen biletów, która jednak była skromna i wdrożona dopiero od września ubiegłego roku.

– Ten skandaliczny wzrost stawek, zaordynowany przez Nav Canada, doprowadzi do dalszego zmniejszenia liczby podróżujących. Obciążanie pasażerów dodatkowymi kosztami tylko zahamuje ewentualne ożywienie gospodarcze Kanady – stwierdził Sims, który w latach 2011-2017 mieszkał w Wellington i pracował dla agencji żeglugi powietrznej Nowej Zelandii.

– Rynek kanadyjski jest moim zdaniem jednym z najtrudniejszych na świecie. Podróżny z wydanych 100 dolarów na bilet płaci aż 24 dolary za opłaty lotniskowe oraz obsługę nawigacyjną. Klienci w Europie dla porównania 15 dolarów, ci z USA tylko 11 dolarów, natomiast w Australii zaledwie 8 dolarów. Nie ma uzasadnienia dla tej dysproporcji – podsumował Sims, który domaga się pilnych zmian modelu biznesowego Nav Canada.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Biznes i przemysł

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Avgeek 30 września 2022

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Biznes i przemysł

WestJet zamawia 42 boeingi 737 MAX 10

Avgeek 30 września 2022

WestJet rezygnują z kolejnych Dreamlinerów. Nowa strategia linii z Kanady

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5