Partner serwisu
Biznes i przemysł

Przejęcie Virgin Australia: Zostało czterech kandydatów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Przejęcie Virgin Australia: Zostało czterech kandydatów
fot. Piotr Bożyk
Administratorzy zadłużonej na 4,5 mld dolarów Virgin Australia wyselekcjonowali krótką listę potencjalnych nabywców podupadłej linii lotniczej. Według Agencji Reutera przewoźnika przejmie BGH Capital, Bain Capital, Indigo Partners lub Cyrus Capital Partners.

Virgin Australia stała jedną z największych ofiar kryzyzu wywołanego wirusem COVID-19 w regionie Azji oraz Pacyfiku. Duże zainteresowanie jej przejęciem, nawet w trudnych czasach dla całej branży, pokazuje atrakcyjność rynku krajowego subkontynentu, zdominowanym aktualnie przez Qantas.

Virgin Australia notowała straty jeszcze na sześć miesięcy przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Głównym powodem były niegospodarności w oddziale międzynarodowym. Były przewoźnik budżetowy pragnął przenieść się na wyższy poziom i rywalizować z Qantas w zakresie długodystansowych rejsów dla osób podróżujących w interesach, ale poniósł klęskę. Nie pomogło nawet zatrudnienie w marcu ubiegłego roku Paula Scurraha, który obniżył koszty i zmniejszył zatrudnienie oraz flotę przewoźnika, starając się przywrócić rentowność.

Po wybuchu pandemii koronawirusa i ustanowieniu surowych ograniczeń na podróże Virgin Australia zawiesiła wszystkie rejsy międzynarodowe z wyjątkiem czarterów rządowych. Przewoźnik zredukował również drastycznie loty krajowe, a większość personelu skierował na tymczasowy urlop, aby zaoszczędzić gotówkę. Administrująca linią lotniczą firma Deloitte ujawniła w oświadczeniu, że umieściła na liście potencjalnych nabywców niewielką liczbę dobrze finansowanych podmiotów o wysokich kwalifikacjach lotniczych, ale odmówiła jeszcze podania ich nazwy.

Według źródeł Agencji Reutera pierwszym z faworytów jest amerykańska firma inwestycyjna Bain Capital, specjalizująca się w funduszach i kredytach, do której należą już Trans Maldivian Airways. Prywatna linia lotnicza, świadcząca usługi turystyczne, działa na terenie międzynarodowego lotniska Velana w Male na Malediwach. Mocnym kandydatem jest również amerykańskie Indigo Partners, właściciel kilku tanich linii lotniczych, takich jak Frontier Airlines, Volaris, JetSmart, Enerjet czy Wizz Air. Ponadto liczą się także BGH Capital z Melbourne, który w 2007 roku próbował przejąć Qantas, ale bez powodzenia oraz Cyrus Capital Partners, inwestujący wcześniej w brytyjskiego przewoźnika FlyBe, który ostatecznie ogłosił bankructwo.

Z walki o Virgin Australia wypadły już natomiast Brookfield, indyjskie InterGlobe Enterprises i magnat górniczy Andrew "Twiggy" Forrest. Czterech najmocniejszych kandydatów uzyska teraz bardziej szczegółowe informacje finansowe i operacyjne, a także odbędzie spotkania z jak największą liczbą dostawców, związków zawodowych, udziałowców i zainteresowanych stron. Administratorzy zadłużonego przewoźnika są przekonani, że jego sprzedaż uda się zakończyć się do końca czerwca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Avgeek 29 sierpnia 2022

Virgin Australia tną oferowanie o 25 proc. Qantas zawieszają 10 tras

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia ma nowego właściciela. Zwyciężył faworyt

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Biznes i przemysł

Wielkie straty chińskiej wielkiej trójki

Mateusz Kieruzal 05 września 2023

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Prawo i polityka

Chiny przywracają wyjazdy grupowe. Będzie tak jak dawniej?

Tomasz Śniedziewski 11 sierpnia 2023

Koniec pandemii w lotnictwie blisko. Rynki krajowe już lepsze niż w 2019

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia zwiększa zamówienie boeingów B737 MAX

Avgeek 29 sierpnia 2022

Virgin Australia tną oferowanie o 25 proc. Qantas zawieszają 10 tras

Pasażer i linie lotnicze

Virgin Australia ma nowego właściciela. Zwyciężył faworyt

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5