Linie lotnicze Brussels Airlines zaprezentowały zaktualizowane barwy, nowe logo i malowanie samolotów. Wdrożone korekty mają symbolizować przemianę i nowy rozdział przewoźnika z grupy Lufthansy.
Linie lotnicze z belgijskiej Brukseli mają w przyszłości stawić czoła konkurencji, a fundamentem działalności będzie zdrowa struktura kosztów. Plan transformacji pod nazwą Reboot Plus zintensyfikowano podczas kryzysu wywołanego wirusem COVID-19.
Priorytetowa rentownośćPo restrukturyzacji przewoźnik z grupy Lufthansy rozpoczął fazę rozbudowy i doskonalenia, kładąc nacisk na strategiczne inwestycje w poprawę obsługi klienta, nowe technologie, cyfryzację, nowe sposoby pracy i rozwój pracowników.
Nadrzędnym celem Brussels Airlines pozostaje rentowność, dzięki której
linie lotnicze z Europy Zachodniej zaoferują klientom, partnerom i pracownikom lepsze perspektywy. Przewoźnik z grupy Lufthansy w trosce o środowisko zadba również o zmniejszenie emisji CO2.
– Chcemy wyraźnie zaznaczyć początek nowych Brussels Airlines. Robimy to dla naszych klientów, którzy zasługują na to, co najlepsze, ale także dla naszych pracowników, którzy są zaangażowani w transformację i do której przyczyniają się każdego dnia – podkreślił Peter Gerber, prezes Brussels Airlines.
– Jako jedna z czterech linii lotniczych należących do grupy Lufthansy budujemy drogę ku obiecującej przyszłości. Nowa marka ma symbolizować zaufanie do naszej firmy i utożsamiać się z narodowym przewoźnikiem Belgii – dodał Gerber.
– Po latach tak wielu zmian ważne jest doprecyzowanie i potwierdzenie naszej pozycji na rynku. Odnawiamy i unowocześniamy flotę z pomocą zamówionych samolotów A32neo. Mamy także wiele innych planów. Wspólnie z Today Agency stworzyliśmy współczesny branding, który bardziej pasuje do ery cyfrowej i reprezentuje nowoczesne linie lotnicze – zaznaczył Michel Moriaux, szef marketingu w Brussels Airlines.
Wyrazista czerwień i ciemniejszy niebieskiOdświeżona marka obejmuje nową wersję kolorów: czerwonego i niebieskiego, które są charakterystyczne dla przewoźnika z Belgii. Czerwień jest teraz głębsza i wyraźniejsza, natomiast w przypadku drugiego koloru zdecydowano się na ciemniejszy odcień. Kropkowane
„b”, zdobiące niegdyś ogon floty, ustąpiło miejsca dziewięciu kropkom różnej wielkości w formie kwadratu. To ma reprezentować różnorodność klientów, miejsc docelowych i pracowników. Żadna kropka nie jest taka sama.
Zaktualizowane logo wykorzystuje również bardziej nowoczesną czcionkę. Dwa słowa nazwy marki są teraz połączone, a słowo
"brussels" zyskało na znaczeniu wraz z większym rozmiarem. To ma podkreślić belgijską tożsamość linii lotniczych. Nowe malowanie samolotu uzupełniają logo na ogonie, biały kadłub i ciąg kropek w różnych odcieniach niebieskiego i szarego. Oprócz odświeżonej identyfikacji wizualnej pojawił się również nowy slogan:
„Jesteś w dobrym towarzystwie”.
– Wybraliśmy slogan, który podkreśla naszą gościnność, okazywaną naszym pasażerom przez nasz wyjątkowy personel. Ich sposób pracy gwarantuje, że podróżni są w dobrych rękach. Zobowiązując się do przejrzystości, inwestując w bardziej ekologiczną i wygodniejszą flotę, będąc dostępnymi 24/7 oraz zapewniając, że pasażerowie nie ponoszą dodatkowych opłat, chcemy oferować naszym klientom to, co naprawdę dla nich ważne – wyjaśnił Moriaux.
– Koncentracja na kosztach i zrównoważonym rozwoju pozostaje dla nas niezwykle ważna. Chcemy uniknąć marnotrawstwa i wysokich kosztów produkcji, dlatego nasza nowa marka będzie wdrażana etapami. Przemalowanie floty potrwa kilka lat. Oznacza to, że nadal będzie jeszcze widoczny przez dłuższy czas nasz "stary" branding – podsumował Wencke Lemmes, kierownik działu obsługi klienta, produktu i marketingu przewoźnika z grupy Lufthansy.
Ważny pracodawca w BelgiiBrussels Airlines pełnią rolę narodowych linii lotniczych Belgii, oferując połączenia z Brukseli do ponad 70 miejsc docelowych, większość w Europie, ale również 15 w Afryce. Ponadto przewoźnik z grupy Lufthansy obsługuje dwie destynacje w Ameryce Północnej i realizuje rejsy do Tel Awiwu w Izraelu nad Morzem Śródziemnym.
Założone w 2002 roku Brussels Airlines zatrudniają 3100 pracowników, ale generują w całej Belgii ponad 40 tys. pośrednich miejsc pracy, odgrywając ważną rolę w krajowej gospodarce. Przed wybuchem pandemii koronawirusa w 2019 roku linie lotnicze z grupy Lufthansy obsłużyły ponad 10 mln pasażerów do i z lotniska w Brukseli.
Flota narodowego przewoźnika z Belgii składa się aktualnie z 38 samolotów. Siedemnaście z nich to airbusy A319-100, szesnaście to airbusy A320-200, a osiem szerokokadłubowe airbusy A330-300. Zamówiono także trzy airbusy A320neo.