Partner serwisu
Biznes i przemysł

Przyszłość A380 w China Southern Airlines coraz bardziej niepewna

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Przyszłość A380 w China Southern Airlines coraz bardziej niepewna
fot. China Southern Airlines
China Southern Airlines są jedynym w Państwie Środka operatorem A380. Wygląda jednak na to, że wkrótce Super Jumbo tego przewoźnika z Kantonu podzielą los tych z Air France, Thai Airways, HiFly, Etihad Airways i Lufthansy.

China Southern Airlines dysponują ogromną flotą 622 samolotów, ale tylko pięć z nich to największe na świecie A380. Ich przyszłość jest coraz bardziej niepewna w związku ze spadkiem popytu na podróże międzynarodowe do i z Państwa Środka. Potwierdził to w bieżącym tygodniu Guoxiang Wu, jeden z wiceprezesów China Southern Airlines, przemawiający podczas wydarzenia CAPA Live.

– A380 jest największym samolotem w naszej flocie i wciąż rozważamy jak możemy rozwiązać ten problem. Musimy, tak jak wiele innych linii lotniczych, przemyśleć czy nie jest on zbyt duży do naszych tras. Koszty eksploatacji są bardzo wysokie, a dodatkowo nadal nie mamy jasnego sygnału ożywienia ruchu lotniczego w najbliższych latach, zwłaszcza jeśli rozpatrujemy międzynarodowe połączenia. Trzeba więc pomyśleć o optymalnej strukturze naszej floty – podkreślił Guoxiang Wu.

Według serwisu RadarBox.com wszystkie pięć Super Jumbo przewoźnika z Chin regularnie latały w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Każdy z pękatych gigantów służył liniom lotniczym z Kantonu ponad 100 godzin miesięcznie. Niemniej większość z tych lotów była słabo wypełniona pasażerami i była wykorzystywana przede wszystkim do transportu ładunków pilnej potrzeby na trasach do Australii, Ameryki Północnej oraz Europy.

Chociaż ostateczna decyzja w sprawie A380 nie została jeszcze podjęta, to jednak Guoxiang Wu zaznaczył, że China Southern Airlines zwróci przed terminem niektóre leasingowane szerokokadłubowce i może to dotyczyć zarówno Super Jumbo, jak i A330.

Oferowanie przewoźnika z Kantonu jest aktualnie na poziomie zaledwie 10 proc. sprzed pandemii, niemniej krajowy rynek wygląda solidnie, bowiem liczba takich realizowanych rejsów przekracza już stan z analogicznych miesięcy 2019 roku. Dużo gorzej jest jednak w przypadku międzynarodowych połączeń, które dawałyby możliwości wykorzystania A380.

– Musimy zrestrukturyzować naszą flotę, w tym wycofać stare samoloty, niektóre szerokokadłubowce, ograniczyć dostawy nowych maszyn i poprawić strukturę leasingu. Redukcja kosztów jest teraz bardzo ważna dla wszystkich linii lotniczych. Musimy przyjrzeć się uważniej naszemu modelowi biznesowemu – podsumował Guoxiang Wu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2023

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

China Southern Airlines uruchomią trzecią trasę do Amsterdamu

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Biznes i przemysł

Air Peace zamawiają pięć embraerów E175

Piotr Bożyk 17 września 2023

Overland Airways odebrały pierwszego embraera E175

Biznes i przemysł

Prost! Oktoberfest na pokładach A380 linii Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Pasażer i linie lotnicze

China Southern planują zwiększyć zamówienia na samoloty Airbusa i Boeinga

Piotr Bożyk 02 kwietnia 2023

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Pasażer i linie lotnicze

Chiny: Pierwszy lot komercyjny boeinga 737 MAX od 2019 roku

Tomasz Śniedziewski 16 stycznia 2023

China Southern Airlines uruchomią trzecią trasę do Amsterdamu

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5