Partner serwisu
Biznes i przemysł

W MAX-ach psują się fotele. Milczarski: Zrobię producentowi jesień średniowiecza

Dalej Wstecz
Data publikacji:
27-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ Gazeta Wyborcza

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
W MAX-ach psują się fotele. Milczarski: Zrobię producentowi jesień średniowiecza
fot. Emilia Derewienko
Po kilku tygodniach od odbioru przez PLL LOT dwóch nowych Boeingów 737 MAX 8 wyszło na jaw, że w fotelach łamią się podłokietniki – informuje Gazeta Wyborcza. Doniesienia te potwierdza prezes narodowego przewoźnika, Rafał Milczarski. – Czekamy aż producent naprawi fotele – tłumaczy.

Zamówione przez Polskie Linie Lotnicze LOT fotele w nowych Boeingach 737 MAX 8 to zupełnie nowe elementy tych wąskokadłubowych maszyn. Jak dowiedziała się Gazeta Wyborcza, te konkretne modele, poza polskim przewoźnikiem, zamówiły jeszcze tylko jedne linie lotnicze. – To dlatego, że gdy zamawialiśmy MAX-y, nie było innych foteli, które byłyby certyfikowane na ten model. Fotele, które wybraliśmy, były projektowane pod te samoloty – mówi, cytowany przez Gazetę Wyborczą, Rafał Milczarski, prezes PLL LOT.

Obecnie linie lotnicze czekają na naprawę elementów Boeinga 737 MAX 8. – Będę z foteli zadowolony, jeśli producent poradzi sobie z uszkodzeniami. A jak nie, to będzie miał jesień średniowiecza – dodaje w rozmowie z dziennikiem. Jak dowiedziała się gazeta, LOT nie będzie na razie domagał się rekompensaty za uszkodzone fotele – zrobi to dopiero wtedy, gdy elementy trafią z powrotem do przewoźnika po naprawie.

Michał Leman, były wieloletni dyrektor PLL LOT twierdzi, że niefortunnego zakupu można było uniknąć, gdyż siedzenia to jedne z najprostszych w przetestowaniu części wyposażenia. Boeing dostarczył około 100 egzemplarzy tego samolotu, a zatem w sprawie foteli możliwa była konsultacja z innymi przewoźnikami. Ekspert podejrzewa jednak, że LOT mógł mieć niewielki wybór – po promocyjnej cenie przejmując część zamówienia innego przewoźnika.

Gazeta Wyborcza podaje, że waga zakupionych foteli jest również wyższa niż pierwotnie oczekiwano, jednak szef LOT-u zaprzecza tej tezie. Milczarski twierdzi, że waga siedzeń jest istotnie wyższa, ale wynika to z tego, że „są szersze i mają bogaty osprzęt”. Bez tych udogodnień waga foteli mogłaby być nawet… 2,5 kg mniejsza. Jak dodaje prezes LOT-u, waga tych elementów nie ma wpływu na zasięg samolotów.

PLL LOT swoje dwa pierwsze Boeingi 737 MAX 8 odebrały w grudniu ubiegłego roku. Zamówionych przez LOT MAX-ów jest sześć, a ich dostawy mają zakończyć się w maju 2019 roku. Strategia LOT-u na lata 2016-2020 zakłada, że przewoźnik będzie posiadał co najmniej 15 sztuk MAX-ów do obsługi połączeń średniego i krótkiego zasięgu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LOT w Lublanie. Spadek oferowania i liczby pasażerów w Q1

Pasażer i linie lotnicze

LOT w Lublanie. Spadek oferowania i liczby pasażerów w Q1

Mateusz Kieruzal 20 maja 2024

LOT: 2,9 mln pasażerów od początku roku. Wzrost w kwietniu

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Mateusz Kieruzal 14 maja 2024

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Biznes i przemysł

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2024

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

Pasażer i linie lotnicze

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

PMA Aviation 23 kwietnia 2024

Pozostałe z wątku:

LOT w Lublanie. Spadek oferowania i liczby pasażerów w Q1

Pasażer i linie lotnicze

LOT w Lublanie. Spadek oferowania i liczby pasażerów w Q1

Mateusz Kieruzal 20 maja 2024

LOT: 2,9 mln pasażerów od początku roku. Wzrost w kwietniu

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w kwietniu. LOT trzeci w Europie

Mateusz Kieruzal 14 maja 2024

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Biznes i przemysł

Czy LOT kupi czeskie linie Smartwings?

Mateusz Kieruzal 29 kwietnia 2024

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

Pasażer i linie lotnicze

LOT w gronie linii dostępnych w systemie DRCT

PMA Aviation 23 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5