W lipcu wszystkie linie lotnicze w Europie zanotowały spadek punktualności. W przypadku PLL LOT wskaźnik ten wyniósł 75,86% i był o 4,89% punktu procentowego niższy niż w przypadku Iberii, która okazała się w pierwszym wakacyjnym miesiącu najbardziej punktualna na starym kontynencie.
Z opublikowanych przez Cirium danych wynika, że w lipcu spadła punktualność wszystkich przewoźników lotniczych w Europie. W szczycie sezonu wakacyjnego to jednak nie powinno dziwić. W lipcu najbardziej punktualna okazałą się Iberia, której 80,75% lotów dotarło do miejsca przeznaczenia o czasie. Na kolejnych miejscach znalazły się Finnair, Norwegian Air Shuttle oraz tuż za podium PLL LOT. W poprzednim miesiącu
LOT był najbardziej punktualną linią lotniczą w Europie.
Jeszcze w czerwcu czterech najbardziej punktualnych przewoźników przekraczało barierę 80% - w tym miesiącu udało się to tylko Iberii. Warto także pamiętać o tym, że w lipcu w wielu częściach Europy poważnym wyzwaniem były złe warunki atmosferyczne. Sytuacja jednak i tak wygląda dużo lepiej niż w ostatnich latach.
Zgodnie z raportami Cirium
Polskie Linie Lotnicze LOT znalazły się na pierwszym miejscu wśród najbardziej punktualnych europejskich przewoźników w pierwszym półroczu 2023 r. z punktualnością na poziomie 87,02 proc. przy zrealizowanych 46,5 tys. rejsów. W półrocznym zestawieniu narodowy przewoźnik wyprzedził Austrian Airlines (86,03 proc. przy ponad 52 tys. operacji) oraz hiszpańską Iberię (85,42 proc. przy 82 tys. operacji).
Na koniec roku 2022 LOT był na dziesiątej pozycji (75,08%) najbardziej punktualnych przewoźników w Europie – zestawienie otwierała Iberia (85.87%), Air Europa (84.10%) oraz Iberia Express (83.80%).