Aeroméxico nie jest już najbardziej punktualnym przewoźnikiem globu. W marcowym notowaniu meksykański operaotr znalazł się dopiero na trzeciej pozycji, a kilkumiesięczną dominację przerwały linie lotnicze Saudia. Europę, w światowej „10”, reprezentowała rekordowa liczba (pięciu) przewoźników.
W całym 2024 roku
linie lotnicze Aeroméxico zostały uznane za najpunktualniejszego operatora lotniczego świata. Wykonawszy 196 911 rejsów, przewoźnik odnotował „terminowość” przylotów – operacja lotnicza uznawana jest za punktualną, jeśli odlot samolotu nastąpił w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny – na poziomie 86,70 proc. Meksykański przewoźnik okazał się również
liderem pierwszego notowania w tym roku. Północnoamerykański operator był także
zwycięzcą lutego rozdania.
Kres statusu quo
Trzeci miesiąc roku przyniósł diametralną zmianę – meksykańskie linie lotnicze spadły na trzecią pozycję w globalnym rankingu, notują terminowość przylotów na poziomie 91,47 proc. i realizując 16 144 loty. Najbardziej punktualnym przewoźnikiem w marcu okazał się flagowiec z Arabii Saudyjskiej: linie lotnicze Saudia, który wykonał 16 005 rejsów i odnotował 94,07-proc. punktualność przylotów. Zrealizowawszy 20 217 operacji przy 91,92 proc. terminowości lądowań w porcie docelowym, drugą pozycję zajęły linie SAS.
Pozostałe miejsca w najlepszej „10” globalnego rankingu zajęli następujący operatorzy: Qatar Airways (liczba lotów: 15 883; terminowość: 90,90 proc.), Turkish Airlines (31 638; 90,71 proc,), Wizz Air (10 542; 88,00 proc.), Azul (26 094; 87,52 proc.). Ósmą lokatę zajęły linie lotnicze Emirates. Przewoźnik z Dubaju wykonał 14 993 operacje lotnicze, a 87,37 proc. samolotów wylądowało w porcie docelowym „o czasie”. Dziewiąta i dziesiąta pozycja przypadła maltańskiej spółce-córce Wizz Aira i Lufthansie. Przewoźnicy wykonali odpowiednio 10 897 i 32 659 rejsów, notując terminowość przylotów na poziomie 87,11 i 86,20 proc.
Zmiana lidera w Europie
Najbardziej „punktualnym” operatorem w Europie okazały się linie SAS, które zastąpiły na tej pozycji hiszpańską Iberię. Skandynawski operator wykonał w marcu 20 217 operacji lotniczych, a „terminowość” przylotów wyniosła 91,92 proc. Druga pozycja przypadła Austrian Airlines, które zrealizowały 9 227 lotów i osiągnęły punktualność na poziomie 91,96 proc. Trzecie miejsce zajęły Turkish Airlines, które wykonały 31 638 rejsów, a 90,71 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”.
Dalsze miejsca w czołowej „10” Starego Kontynentu zajęły linie: Transavia France (6 098; 89,95 proc.), SunExpress (4 505, 88,59 proc.), Wizz Air (10 542; 88,00 proc.), Norwegian (6 632; 87,69 proc.), Wizz Air Malta (10 897; 87,11 proc.). Dziewiątą lokatę przypadła Eurowingsowi. Niskokosztowa odnoga niemieckiego holdingu wykonała 10 974 loty, a 86,56 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”, czyli w ciągu 15 minut od zaplanowanej godziny przylotu. Ostatnie miejsce zajęły ITA Airways – włoski przewoźnik wykonał 10 756 operacji pasażerskich, a „terminowość” przylotów wyniosła 86,51 proc.