Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Punktualność w sierpniu. LOT wypadł z TOP10 Europy
fot. José Pablo Domínguez/Unsplash
Narodowy przewoźnik lotniczy Królestwa Arabii Saudyjskiej stracił miano najbardziej „punktualnych” linii lotniczych w ósmym miesiącu roku; koronę przejęły linie Aeromexico. Europę w najlepszej dziesiątce reprezentowali flagowi operatorzy Hiszpanii i Niderlandów. Polskie Linie Lotnicze LOT odnotowały spadek terminowości operacji, wypadając poza najlepszego „10” w rankingu przewoźników ze Starego Kontynentu.

W pierwszym miesiącu roku 2024 najbardziej „terminowym” przewoźnikiem okazały się hiszpańskie linie lotnicze Iberia. Luty przyniósł zmiany i najbardziej punktualnym operatorem lotniczym świata zostały meksykańskie linie lotnicze Aeromexico. Marcowe notowanie przyniosło zmianę, albowiem na pierwszym miejscu uplasowały się Qatar Airways. W kwietniu pozycję lidera objął z powrotem tradycyjny przewoźnik z Meksyku, notując najlepszą „terminowość” również w maju.

Szósty miesiąc roku przyniósł kolejną zmianę, gdyż najbardziej punktualnym operatorem lotniczym na świecie – comiesięczny ranking sporządza firma analityczna Cirium, dla której operacja lotnicza jest terminowa, jeśli przylot/wylot samolotu odbył się o czasie lub w ciągu 15 minut od rozkładowej godziny danej operacji – okazały się saudyjskie linie lotnicze Saudia, które utrzymały pozycję lidera globalnego rankingu również w lipcu.

Zmiana lidera

Po dwóch miesiącach przewoźnik z Królestwa Saudów stracił miano najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie, albowiem flagowiec z Meksyku odnotował terminowość przylotów na poziomie 86,54 proc. przy wykonaniu 17 444 lotów, detronizując Saudię, której 84,60 proc. samolotów wylądowało w porcie docelowym „o czasie”. Saudyjski operator wykonał 17 222 lotów. Trzecie miejsce na podium przypadło liniom Avianca, które zrealizowały 23 063 operacji, notują terminowość przylotów na poziomie 83,19 proc.

Czwartą i piątą lokatę zajęły odpowiednio linie Azul i LATAM, które zrealizowały 27 867 i 47 111 operacji lotniczych. Samoloty brazylijskiego przewoźnika w porcie docelowym wylądowały zgodnie z rozkładem 83,06 proc. W przypadku chilijskich linii było to 83,05 proc. Pozostałe miejsca w najlepszego „10” globalnego rankingu zajęli następujący operatorzy: Delta Air Lines (liczba lotów: 151 861; terminowość: 80,90 proc.), Iberia (16 372; 78,43 proc.), United Airlines (142 087; 78,38 proc.), Qatar Airways (17 827; 78,11 proc.), i KLM. Holenderskie linie lotnicze wykonały w sierpniu 22 657 rejsów, notując punktualność na poziomie 78,06 proc.

Poprawa Europy

Ósmy miesiąc roku przyniósł znacząco zmianę w Europie, gdyż odwołano „zaledwie” 6 941 lotów, co stanowi spadek o 37 proc. w porównaniu lipcem, kiedy anulowano aż 10 976 rejsów, co jeszcze bardziej podkreśla wpływ awarii oprogramowania firmy IT Crowdstrike na lipcowe podróże lotnicze. Spadek liczby odwołanych lotów przyczynił się do poprawy ogólnej terminowości operacji najskuteczniejszych w punktualności realizacji operacji przewoźników w regionie.

Sierpniowe rozdanie na Starym Kontynencie wygrały linie skandynawskie linie SAS, które z początkiem września stały się oficjalnie członkiem sojuszu SkyTeam. Przewoźnik, jeden z założycieli Star Alliance, wykonał 19 143 lotów, notując terminowość na poziomie 83,53 proc. Drugie miejsce przypadło Iberii Express; spółka córka hiszpańskiego flagowca zrealizowała 4 010 rejsów, a 83,43 proc. samolotów wylądowało w porcie docelowym „o czasie”. Najniższe miejsce na podium zajęły linie Icelandiar, przy wykonaniu 4 040 operacji punktualność wyniosła 82,35 proc.

Dalsze miejsca w czołowej „10” Europy zajęły linie: Vueling (21 965; 79,27 proc.), Norwegian (8 024, 78,56 proc.), Air Europa (6 121; 78,55 proc.), Iberia (16 372; 78,43 proc.), KLM (22 657; 78,06 proc.). Dziewiątą lokatę zajął Finnair, którego terminowość przylotów wyniosła w sierpniu 76,66 proc., realizując 10 001 lotów. Najniższe miejsce w najlepszej dziesiątce zajęły linie Norwegian Air Sweden – spółka zależna Norwegiana wykonała 7 009 lotów, a 75,12 proc. samolotów przyleciało do portu docelowego „o czasie”, czyli w ciągu 15 minut od rozkładowego czasu lądowania.

Ósmy miesiąc roku – drugi miesiąc szczytu letnich przewozów – przyniósł spadek terminowości operacji Polskich Linii Lotniczych LOT, które nie znalazły się w najlepszej „10” kontynentu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

PLL LOT 16 września 2024

Fijoł (LOT): Oferty Airbusa i Embraera muszą być najlepsze

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Mateusz Kieruzal 12 września 2024

Zobacz również:

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Mateusz Kieruzal 21 lipca 2024

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2024

Ranking AirHelp: Wysoka pozycja LOT, słaby wynik lotniska Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Poznaliśmy zwycięzców konkursu na plakat dla PLL LOT

PLL LOT 16 września 2024

Fijoł (LOT): Oferty Airbusa i Embraera muszą być najlepsze

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Biznes i przemysł

LOT: Kolejny B737 MAX 8 na ukończeniu produkcji

Mateusz Kieruzal 12 września 2024

Zobacz również:

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Pasażer i linie lotnicze

Saudia najpunktualniejsza na świecie. LOT na 10. miejscu w Europie

Mateusz Kieruzal 21 lipca 2024

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Pasażer i linie lotnicze

Punktualność w marcu. LOT drugi w Europie!

Mateusz Kieruzal 15 kwietnia 2024

Ranking AirHelp: Wysoka pozycja LOT, słaby wynik lotniska Chopina

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5