Partner serwisu
Biznes i przemysł

Puste A380 latały nad Koreą Południową. Asiana ratowała tak licencje pilotów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
23-07-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl/Bloomberg

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Puste A380 latały nad Koreą Południową. Asiana ratowała tak licencje pilotów
fot. Piotr Bożyk
Linie lotnicze podejmowały ekstremalne kroki, aby przetrwać pandemię koronawirusa SARS-CoV-2 - informuje stacja "Bloomberg". Asiana Airlines latała bez miejsca docelowego największym samolotem komercyjnym świata ponad 20 razy, nie przewożąc pasażerów, ale tylko po to, aby zachować certyfikaty pilotów obsługujących Airbusy A380, które mogą pomieścić 495 podróżnych.

Utrzymanie gotowości załogi do lotu jest jednym z największych wyzwań dla przewoźników powietrznych, borykających się z bezprecedensowym kryzysem wywołanym wirusem COVID-19, który sprawił, że ponad jedna trzecia światowej floty jest wciąż uziemiona.

Pusty Airbus A380 latał kilka godzin dziennie nad Koreą Południową przez trzy dni w maju, aby umożliwić pilotom superjumbo ćwiczenia startu i lądowania. Alternatywa, jaką była podróż do Tajlandii w celu skorzystania z symulatora należącego do Thai Airways, została zablokowana z powodu zakazu podróżowania. Tak wyjaśnił sytuację rzecznik Asiana Airlines.

Kosztowny brak symulatorów

- Starty i lądowania tego samolotu kosztują dużo pieniędzy i trzeba je mądrze wykorzystać, zwłaszcza w obecnych czasach. Asiana jest w tarapatach, ponieważ nie może też pozwolić pilotom na utratę licencji - podkreślił Um Kyung-a, analityk w Shinyoung Securities z Seulu.

Asiana Airlines zatrudniała 135 pilotów, którzy nie mieli wystarczająco spędzonych godzin za sterami A380. Przewoźnik dysponuje flotą sześciu superjumbo i nie było go stać na dalsze latanie pustymi odrzutowcami. Ostatecznie jednak ministerstwo transportu Korei Południowej rozszerzyło uprawnienia pilotów na specjalnych zasadach. Podobne uzyskali od władz lotniczych Japonii zatrudnieni piloci w All Nippon Airways, które posiadają dwa Airbusy A380 w swojej flocie.

Najwięksi operatorzy superjumbo, tacy jak krajowy konkurent Asiana Airlines, czyli Korean Air, mają własne symulatory. Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO) dostarczyła członkom państw wytyczne dotyczące pomocy pilotom w utrzymaniu ich umiejętności. Zwykle piloci muszą wystartować i wylądować samolotem co najmniej trzy razy w ciągu ostatnich 90 dni, aby zachować swoją licencję.

Coraz więcej A380 na złomowiskach

Problem jest szczególnie dotkliwy w przypadku największych odrzutowców, które zostały zaprojektowane z myślą o epoce masowych podróży. Piloci Boeingów 747 mają do dyspozycji jednak znacznie więcej symulatorów, bowiem samolot wciąż jest używany przez wiele linii lotniczych, w tym Korean Air, do rejsów cargo, umożliwiając przewoźnikom rotację załóg w celu zachowania certyfikatów.

Największą flotę A380 posiada Emirates. Linia lotnicza z Dubaju od połowy lipca obsługuje z pomocą superjumbo rejsy do Londynu i Paryża. Od sierpnia największy samolot pasażerski świata będzie również latał do Amsterdamu. Z kolei Lufthansa wstrzymała obsługę lotów A380 na co najmniej dwa lata, natomiast Air France zorganizowała uroczyste pożegnanie z flotą superjumbo, którego produkcja zostanie oficjalnie zakończona w 2021 roku. - Zobaczymy ich coraz więcej zmierzających na złomowisko - podsumował Shukor Yusof, założyciel firmy konsultingowej Endau Analytics w Malezji.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Piotr Bożyk 15 października 2023

Air Tanzania odebrały pierwszego boeinga B737 MAX 9

Pasażer i linie lotnicze

Air Tanzania odebrały pierwszego boeinga B737 MAX 9

Piotr Bożyk 14 października 2023

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Pasażer i linie lotnicze

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Piotr Bożyk 11 października 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Pasażer i linie lotnicze

Po 21 latach United odebrały nowego airbusa. Tym razem to pierwszy A321neo

Piotr Bożyk 15 października 2023

Air Tanzania odebrały pierwszego boeinga B737 MAX 9

Pasażer i linie lotnicze

Air Tanzania odebrały pierwszego boeinga B737 MAX 9

Piotr Bożyk 14 października 2023

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Pasażer i linie lotnicze

Luksemburski Luxair ponownym klientem Embraera

Piotr Bożyk 11 października 2023

Zobacz również:

A380 częścią hotelu w Tuluzie? Projekt inżyniera Airbusa

Infrastruktura i lotniska

A380 linii Emirates dolecą jesienią już do 27 miast na świecie

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5