Pierwszy dodatkowy Q400 dla QantasLink odbył swój inauguracyjny lot w Australii. Zanim turbośmigłowiec trafił na Antypody, to dokonał lotniczego „maratonu”. Przebazowanie samolotu ze wschodniej Kanady do Brisbane zajęło tydzień – konieczne było wykonanie 11 lotów, a trasa wiodła przez Islandię, Norwegię, Słowenię, Egipt, Oman, Indie i Indonezję.
QantasLink to spółka zależna australijskiego flagowca, która odpowiada za realizację lotów wewnętrznych i regionalnych. Flota operatora składa się z ponad 100 samolotów, a w jej skład wchodzą maszyny, takie jak airbusy (A220, A319, A320), embraery 190, bombardiery Dash, czy nawet fokkery.
26 października ostatni B717 opuścił flotę QantasLink.
Spółka-matka inwestuje we flotę turbośmigłową regionalnej marki, wskazując na potrzebę łączenia mniejszych ośrodków miejskich z większymi, a pomóc w tym ma zamówienie z lipca br. 14 bombardierów Q400 w średnim okresie eksploatacji. Odbiory „nowych” i większych maszyn pozwolą na stopniowe wycofywanie 19 mniejszych samolotów turbośmigłowych. Q400 są o ponad 30 proc. szybsze niż Dashe Q200 i Q300, co pozwoli pasażerom zaoszczędzić czas na podróżach do i z regionalnych miejsc docelowych. Młodsza flota pomoże również poprawić niezawodność operacyjną.
Pierwszy dodatkowy Q400 (VH-84A) dla QantasLink jest już w Australii i wykonuje regularne operacje. Inauguracyjny lot odbył się trasie między Brisbane a Rockhamton. Poprzednim użytkownikiem samolotu była spółka-córka kanadyjskich linii WestJet. Od wycofania turbośmigłowca z floty przez WestJet Encore samolot był zaparkowany na płytach postojowych portu lotniczego w Sault Ste. Marie, więc realizacja przebazowania samolotu na wschodnie wybrzeże Australii była sporych-rozmiarów wyzwaniem.
Przebazowanie zajęło australijskim liniom lotniczym prawie tydzień. Aby Q400 doleciał Sault Ste. Marie do Brisbane konieczne było wykonanie 11 lotów. Międzylądowania odbyły się na Islandii, w Norwegii, Słowenii, Egipcie, Omanie, Indiach i Indonezji, a tak wyglądała trasa przelotu: Sault Ste. Marie – Goose Bay – Keflavík – Bergen – Lublana – Luksor – Maskat – Madras (Ćennaj) – Medan – Makassar – Darwin – Brisbane. Gdy QantasLink otrzyma wszystkie 14 samolotów, stanie się największym operatorem Q400 na świecie, posiadającym 45 tego typu maszyn w swojej flocie.