Partner serwisu
Biznes i przemysł

Qantas "budzą" flotę do długich rejsów. "Widzimy teraz światło na końcu tunelu"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Agencja Reutera

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Qantas "budzą" flotę do długich rejsów. "Widzimy teraz światło na końcu tunelu"
fot. Piotr Bożyk
Inżynierowie Qantas Airways przygotowują flotę narodowego przewoźnika Australii do wznowienia międzynarodowych i międzykontynentalnych połączeń. 1 listopada odrzutowce linii lotniczych z południowej półkuli połączą Sydney z Londynem i Los Angeles.

Decyzja jest efektem osiągnięcia przez stan Nowa Południowa Walia wymaganej odporności (przynajmniej 80 proc. zaszczepionej populacji - przyp. red.) oraz zniesienia obowiązku kwarantanny dla przylatujących podróżnych do Sydney, którzy będą w pełni zaszczepieni.

A380 jeszcze na pustyni Mojave

Z wyjątkiem dwupokładowych A380, które czekają na lepsze czasy na pustyni Mojave w Kalifornii, większość międzynarodowej floty Qantas realizuje już w ograniczonym zakresie rejsy repatriacyjne i cargo. – Latają trochę w niepełnym wymiarze godzin. Zamiast codziennie po prostu pracują raz w tygodniu – tłumaczył John Walker, szef utrzymania floty przewoźnika.

Australia wprowadziła surowe restrykcje w marcu 2020 roku. Ograniczenia uniemożliwiały obywatelom kraju wyjazd bez specjalnego pozwolenia i wymagano dwutygodniową kwarantannę hotelową od wszystkich przylatujących na ten kontynent. Takie decyzje skłoniły wówczas Qantas do zaprzestania regularnych międzynarodowych lotów pasażerskich.

Kadra inżynierska narodowego przewoźnika Australii sprawdzała w czwartek hamulce i opony oraz nadrabiała drobne prace konserwacyjne we flocie samolotów A330, które latały w mniejszym wymiarze. – W przypadku tych odrzutowców rozpoczęliśmy "pobudki" już wiele miesięcy temu. Normalnie zajęłoby to 1000 roboczogodzin z pełną załogą złożoną z dwunastu lub piętnastu osób – wyjaśnił Walker.

Qantas w Kalifornii ma zespół inżynierów w Los Angeles. Oddelegowani do Stanów Zjednoczonych specjaliści regularnie jeżdżą dwie godziny na pustynie Mojave w celu przeprowadzenia kontroli floty A380. – Pustynne środowisko jest tam bardziej suche niż w Alice Springs w środkowej Australii, gdzie z kolei przechowują samoloty inni przewoźnicy, w tym Singapore Airlines czy Cathay Pacific Airways z Hongkongu – ujawnił Walker.

Ponad 15 mld dolarów straty podczas pandemii

Dziesięć z dwunastu Super Jumbo Qantas ma wrócić do służby od lipca 2022 roku. A380 narodowego przewoźnika Australii mają latać do Londynu i Los Angeles. Na razie rejsy z Sydney do największych miast Kalifornii oraz Wielkiej Brytanii obsłużą boeingi 787-9. Dreamlinery Qantas pięć razy w tygodniu dolecą do stolicy Anglii z międzylądowaniem w Darwin, natomiast cztery razy w tygodniu na zachodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych.

– Widzimy teraz światło na końcu tunelu. Dostrzegamy ogromne zainteresowanie wśród osób planujących podróże na przyszły rok – podkreślił Alan Joyce, prezes Qantas.

Qantas dopiero na połowę grudnia planują wznowienie rejsów z Sydney do Japonii, Singapuru i Vancouver, a także na Fidżi. Linie lotnicze z południowej półkuli, które straciły ponad 15 mld dolarów podczas pandemii z powodu uziemienia międzynarodowej floty, zastrzegają sobie jednak jeszcze możliwość przesunięć dat inauguracji tych nowych połączeń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Qantas potwierdzają zakup kolejnych airbusów A220

Pasażer i linie lotnicze

Qantas potwierdzają zakup kolejnych airbusów A220

Piotr Bożyk 20 czerwca 2023

Qantas wdroży A380 na kolejnej trasie w Azji

Pasażer i linie lotnicze

Qantas wdroży A380 na kolejnej trasie w Azji

Rafał Dybiński 24 maja 2023

Qantas pokazał klasę pierwszą i biznes dla projektu Sunrise A350

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

Pasażer i linie lotnicze

Emirates wdrożą wyłącznie A380 do Sydney i planują powrót do Adelajdy

inf pras. 13 września 2023

Cztery nowe kierunki ekspansji Swiss, w tym Toronto i Koszyce

Pasażer i linie lotnicze

Dreamlinery Norse połączą wiosną Paryż z Los Angeles

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Qantas potwierdzają zakup kolejnych airbusów A220

Pasażer i linie lotnicze

Qantas potwierdzają zakup kolejnych airbusów A220

Piotr Bożyk 20 czerwca 2023

Qantas wdroży A380 na kolejnej trasie w Azji

Pasażer i linie lotnicze

Qantas wdroży A380 na kolejnej trasie w Azji

Rafał Dybiński 24 maja 2023

Qantas pokazał klasę pierwszą i biznes dla projektu Sunrise A350

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5