Partner serwisu
Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-12-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

Qantas jest o krok bliżej odebrania pierwszego airbusa A321XLR, ponieważ samolot jest już na linii montażu końcowego w zakładzie produkcyjnym koncernu w niemieckim Hamburgu. Odbiór najnowszego wariantu wąskokadłubowca będzie stanowić znaczący kamień milowy w programie odnowy floty przewoźnika z Antypodów, umożliwiając liniom zaoferowanie całkowicie nowych tras.

A321XLR ma być samolotem, który „wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku”, co podkreślił w ostatnio w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Johan Pelissier, prezes Airbusa na Europę i dyrektor handlowy ds. sprzedaży samolotów na Europę. Samolot został już certyfikowany, wchodząc do komercyjnej służby; pierwszym odbiorcą maszyny były hiszpańskie linie lotnicze Iberia, które desygnowały wąskokadłubowa do obsługi transatlantyków z Madrytu.

Wkrótce nowy typ samolotu zagości we flotach Aer Lingus i Wizz Aira, jak i australijskich linii lotniczych Qantas, albowiem pierwszy A321XLR dla Qantas wszedł już na linię montażu końcowego, którą Airbus ulokował w północnych Niemczech. Samolot, którego dostawę zaplanowano na kwiecień 2025 r., będzie pierwszym z 28 maszyn zamówionych przez antypodzkiego operatora w ramach wiążącego zamówienia (z opcją zakupu większej liczby) w ramach stopniowej modernizacji floty. Linie Qantas wycofały już boeingi 717, a wkrótce flotę opuszczą także B737.

Qantas, odbierając pierwszego A321XLR, stanie się pionierem lotów pasażerskich w regionie Azji i Pacyfiku, albowiem australijski operator będzie pierwszym przewoźnikiem, który odbierze ten typ samolotu, który początkowo będzie obsługiwał loty krajowe, które obecnie realizują boeingi 737. Nowy samolot zapewni pasażerom wygodniejszy lot dzięki szerszym siedzeniom, większym oknom, szybkiemu i bezpłatnemu Wi-Fi. Przeprojektowane schowki bagażowe nad głowami pozwolą na przewóz o 60 proc. więcej bagażów podręcznych niż B737.

– „Te nowe samoloty stanowią część największego programu odnowy floty krajowej w historii Qantas, który zapewnia znaczące usprawnienia dla klientów i możliwości kariery dla naszych pracowników – dyrektor generalna Grupy Qantas, Vanessa Hudson, dodając, że „A321XLR to fantastyczny samolot, który zapewnia klientom bardziej komfortowy lot”. Większy zasięg (do 8 700 kilometrów) ma umożliwić liniom rozszerzanie sieci tras, gdyż realizacja lotów na nowych trasach stanie się bardziej opłacalna.

A321XLR będą o pięć metrów dłuższe od obecnych B737 w barwach Qantas, mogąc pomieścić 197 pasażerów (20 miejsc w klasie biznes i 177 foteli w klasie ekonomicznej), co oznacza wzrost całkowitej liczby miejsc, bez zmniejszenia przestrzeni między siedzeniami, o 13 proc. Nowy typ samolotu wąskokadłubowego pozwoli liniom zaoferować o 66 proc. więcej foteli w klasie premium. Pierwszy A321XLR dla Qantas będzie miał rejestrację: VH-OGA i nosił nazwę „Great Ocean Road”.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Wizz Air potwierdza: Nie będzie długich tras obsługiwanych przez airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Gauss: Widzę duży potencjał w A321XLR dla krajów bałtyckich

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Wizz Air potwierdza: Nie będzie długich tras obsługiwanych przez airbusy A321XLR

Pasażer i linie lotnicze

Gauss: Widzę duży potencjał w A321XLR dla krajów bałtyckich

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5