Qatar Airways realizują dwa loty dziennie na Lotnisko Chopina. Wraz z początkiem 2025 roku obie rotacje będą wykonywane za pomocą boeingów 787, co znacznie poprawi komfort lotów do i z Dohy.
Katarskie linie lotnicze obecne są w Polsce od ponad dekady, albowiem w grudniu 2012 roku bliskowschodni operator zainaugurował rejsy Doha – Warszawa. Początkowo połączenia, które były wykonywane kilka razy w tygodniu, realizowano za pomocą wąskokadłubowych A320.
Wzrost zainteresowania ofertą tranzytową Qatar Airways sprawił, że katarski operator stałe zwiększał liczbę oferowanych połączeń, aby przed pandemią zaoferować na trasie Doha – Warszawa – Doha trzy rotacje dziennie. Dwa loty obsługiwały „Liniowce Marzeń”, podczas gdy trzecie połączenie każdego dnia wykonywał airbus A350-900.
Przechodzący zmiany przewoźnik stale zwiększa swoje oferowanie, starając się wrócić do przedpandemicznego stanu. Od 1 stycznia br.
Qatar Airways realizują między miastami stołecznymi Kataru i Polski dwa loty dziennie. Nocno-poranną rotację wykonuje wąskokadłubowy A320, podczas gdy rotacja dzienno-wieczorna jest realizowana za pomocą szerokokadłubowego Dreamlinera.
Wraz z początkiem 2025 roku Qatar Airways wprowadzą zmiany in plus w ofercie lotów do i z Warszawy, albowiem dwie dzienne rotacje będą obsługiwane poprzez boeingi 787-8. Zmiana samolotu wykonującego nocno-poranną rotację znacznie wpłynie na zwiększenie komfortu podróży między Lotniskiem Chopina a portem lotniczy Hamad.
Każdego tygodnia, w rejsach Doha – Warszawa, dostępne będzie 1 778 foteli: 154 w klasie biznes i 1 624 w klasie ekonomicznej. Miesięczna podaż miejsc, w zależności od liczby dni w miesiącu, wyniesie 53 340 (jeśli miesiąc liczy 30 dni) lub 55 118 (jeśli miesiąc liczy 31 dni). Z kolei w lutym dostępne będzie 49 784 foteli.