Linie Singapore Airlines, odebrały 3 kwietnia w Tuluzie kolejne trzy airbusy A350-900 zostając największym operatorem A350 na świecie z 55 samolotami tego typu w swojej flocie. Tym samym zdetronizowały chwilowo największego klienta programu A350 - Qatar Airways.
Pierwszy raz w historii Singapore Airlines odebrały trzy samoloty tego samego dnia od jednego producenta. Dzięki temu najnowsze trio airbusów A350 Regional zwiększyło całkowitą flotę A350 do 55, czyniąc z niej największego operatora tego typu samolotów. Qatar pewnie tylko chwilowo został zdetronizowany, ponieważ to właśnie katarska linia jest największym klientem programu
A350 i zamówiła łącznie 76 A350: 34 A350-900 oraz 42 A350-1000. Natomiast Singapore łącznie zamówiły 67 maszyn A350 i tylko w wersji -900, ale za to szybciej odbiera swoje samoloty mimo pandemii COVID19. Pomimo, że w tej chwili te trzy samoloty we flocie nie są w rzeczywistości bardzo potrzebne, to Singapore Airlines w znacznym stopniu zaangażowały się w A350 jako podstawę swojej przyszłej floty, ze względu na ich imponującą wydajność i elastyczność.
To też dobra wiadomość dla pasażerów, bo więcej A350 oznacza, nowe wnętrza i fotele, łączność Wi-Fi podczas lotu i zdecydowanie cichszą kabinę. A i dla tych, którzy martwią się o swój ślad węglowy, to A350 emituje o co najmniej 25 proc. mniej CO2 na jedno miejsce niż A380 na przykładowej trasie z Singapuru do Hongkongu.
Tutaj warto też zauważyć, że singapurska linia jest jedynym użytkownikiem
A350-900ULR czyli wersji o bardzo długim zasięgu dzięki któremu
11 października 2018 r. powróciła na najdłuższe trasy pasażerskie świata zamknięte jesienią 2013 r. Ogólnie Singapore posiadają trzy konfiguracje pokładu swoich A350XWB: dla bardzo dalekich lotów (ULR), lotów dalekodystansowych (Long Haul) oraz regionalnych (Regional):
- A350-900 ULR - zabiera na pokład 161 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 67 w klasie biznes oraz 94 w ekonomicznej premium;
- A350-900 Long Haul - zabiera na pokład 253 pasażerów w konfiguracji trzech klas podróży: 42 w klasie biznes, 24 w ekonomicznej premium oraz 187 w klasie ekonomicznej;
- A350-900 Regional - zabiera na pokład 303 pasażerów w konfiguracji dwóch klas podróży: 40 w klasie biznes oraz 263 w ekonomicznej.
Flota SingaporeObecnie flota linii SIA składa się ze 138 samolotów: czterech airbusów A330-300, 19 A380, 48 A350-900, siedmiu A350ULR, czterech boeingów B737-800, pięciu boeingów B777-200ER, 29 większych B777-300ER, 15 B787-10 Dreamliner oraz siedmiu B747-400F. Przewoźnik oczekuje obecnie na dostawę 93 samolotów: pięciu A350-900XWB, pięciu B737-800NG, 37 B737 MAX 8,
31 B777-9X oraz 15 B787-10 Dreamliner.
Najwięksi użytkownicy A350- Singapore Airlines - 55
- Qatar Airways - 53
- Cathay Pacific - 40
- Lufthansa 17
- Finnair - 16
- Ethiopian Airlines - 16
- Delta Air Lines - 15
A350 – najnowocześniejszy samolot w rodzinie AirbusaA350 XWB jest najnowszą konstrukcją Airbusa, która zastępuje stare A340 oraz B777. Rodzina samolotów A350 składa się dwóch wersji pasażerskich: A350-900 i A350-1000, które zabierają odpowiednio 315 i 369 pasażerów (podane dane dotyczą trzyklasowej konfiguracji pokładu). A350 napędzany jest przez dwa silniki Rolls-Royce Trent XWB. Silnik o średnicy wentylatora równej 118 calom (300 cm) jest najnowszym oraz największym produktem brytyjskiego producenta i został specjalnie zaprojektowany do napędzania samolotów z rodziny airbusa A350 XWB. Airbus zebrał zamówienia na 930 samolotów A350, w tym na 168 maszyn w wersji A350-1000.