Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" (PPL) poinformowało, że z początkiem tego roku lotnisko w Sadkowie zostało zamknięte dla cywilnych statków powietrznych. To pierwsze przymiarki do rozbiórki starej infrastruktury i budowy nowej. Pytanie, na jakiej podstawie działa inwestor?
– Rozbudowa lotniska Radom-Sadków wkracza w kolejną fazę. Przygotowujemy lotnisko do prac budowlanych. Aby umożliwić pełną i bezproblemową rozbudowę portu, podjęto decyzję o zamknięciu z dniem 1 stycznia 2019 r. lotniska dla samolotów cywilnych – poinformowało PPL.
Jednocześnie PPL zapowiada, że całkowite zamknięcie lotniska nastąpi w kwietniu tego roku. Wtedy też inwestor przejdzie do kolejnej fazy – w ruch pójdzie sprzęt budowlany, który będzie pracować na najbardziej newralgicznej części infrastruktury lotniska – drodze startowej.
PPL jeszcze pod koniec zeszłego roku rozstrzygnęło przetarg na "Wykonanie projektu budowlanego wraz z Programem Funkcjonalno-Użytkowym towarzyszących obiektów kubaturowych dla Lotniska Radom-Sadków". Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm GMT z Mysłowic oraz PiG Architekci z Warszawy – 1,5 mln zł. Zwycięzca ma teraz opracować projekty koncepcyjne i budowlane, program funkcjonalno-użytkowy, przygotować i złożyć wniosek, uzyskać zezwolenie na realizację inwestycji oraz sprawować nadzór autorski. Budynki towarzyszące to m.in. parking dla personelu, hala utrzymania sprzętu czy remiza straży pożarnej na lotnisku.
– Oferta spełnia wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W przyjętych kryteriach oceny ofert (cena – 100%) uzyskała 100 punktów – czytamy w komunikacie PPL.
Rodzi się jednak pytanie o to, na jakiej podstawie PPL chce rozpocząć prace? Jak dowiedzieliśmy się w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, nie wpłynął żaden wniosek o wydanie nowe zgody środowiskowej. Rozbudowane lotnisko będzie zajmować większy teren oraz mieć przepustowość do 3 milionów pasażerów. Docelowo PPL mówi nawet o 10 milionach. Taka inwestycja wymaga nowych badań i nowej decyzji RDOŚ.
Zwróciliśmy się z pytaniem do urzędu wojewódzkiego, który wydaje zgody budowlane dla lotnisk, oraz do samego PPL-u z prośbą o wytłumaczenie tych wątpliwości. Czekamy na odpowiedź.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.