Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze (PPL) ogłosiło postępowanie na wyłonienie projektanta i wykonawcy wydłużenia drogi startowej na lotnisku w Radomiu. Termin składania ofert upływa 29 marca.
Zadanie polega na opracowaniu dokumentacji projektowej – projektu wykonawczego i sprawowanie nadzoru autorskiego dla Projektu budowlanego z roku 2018 oraz realizacja robót budowlanych dla inwestycji przebudowy i wydłużenia drogi startowej w Porcie Lotniczym Radom-Sadków.
W zakres prac wchodzi wykonanie wszystkich niezbędnych robót do prawidłowego funkcjonowania drogi startowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Wykonawca będzie musiał wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać na rzecz PPL-u wszystkie konieczne uzgodnienia, opinie, pozwolenia i warunki techniczne.
Jedynym kryterium, jakim będzie kierował się PPL przy wyborze wykonawcy, jest cena. Potencjalni wykonawcy będą zobowiązani do wpłacenia wadium w wysokości 1,2 mln zł. Droga startowa miałaby być gotowa do użytku w sierpniu 2020 roku. W toku są również kolejne umowy z wykonawcami, o czym piszemy
tutaj.
Port Lotniczy Radom ma wkrótce stać się jednym z najważniejszych portów na Mazowszu, przejmując ruch czarterowy i przewoźników niskokosztowych z wyczerpującego swoją przepustowość Lotniska Chopina. Aby tak się stało, lotnisko ma zyskać
nowe możliwości dojazdowe – zarówno brakujący fragment drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Radomia, jak i linia kolejowa ze stolicy będą, zgodnie z planami Ministerstwa Infrastruktury, gotowe do roku 2021. Czas dojazdu koleją do lotniska ma wynieść 75 minut, natomiast samochodem, po zakończonej trasie – 67 minut. Co ciekawe, pociąg z Warszawy do Radomia będzie mógł rozwinąć prędkość do 160 km/h.
Los radomskiego lotniska wydaje się w tym punkcie przesądzony – port lotniczy zostanie zburzony i wybudowany od podstaw jako zupełnie nowy obiekt infrastrukturalny. Pomysł wzbudza wątpliwości, gdyż gotowy port z odpowiednimi komponentami stoi już na Mazowszu.
Chodzi o lotnisko w Modlinie, które jednak utknęło w rozwojowym impasie przez wzgląd na brak porozumienia jego właścicieli, a konkretnie: wstrzymywanie przez PPL decyzji o zaciągnięciu kredytu i rozbudowie.