Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) ogłosiło w listopadzie kolejne przetargi związane z budową lotniska w Radomiu. Jedno zamówienie dotyczy projektu na budowę masztów oświetlenia nawigacyjnego, drugie – wykonania kompleksowego projektu całej inwestycji.
Oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej budowy masztów oświetlenia nawigacyjnego drogi startowej wraz z infrastrukturą towarzyszącą na lotnisku w Radomiu mają spływać do dzisiaj. Ogłoszenie zostało upublicznione 15 listopada.
Na 23 grudnia zaplanowano natomiast otwarcie ofert w przetargu na „wykonanie koncepcji, projektu budowlanego wraz z przeprowadzeniem postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji w zakresie lotniska użytku publicznego na potrzeby inwestycji oraz przygotowaniu Programu Funkcjonalno-Użytkowego".
Zapytany o wyjaśnienie rzecznik PPL Piotr Rudzki wyjaśnił, że chodzi o stworzenie jednej spójnej koncepcji i projektu, który uwzględni wszystkie elementy niezbędne do funkcjonowania lotniska. – Przystępując do projektu budowy radomskiego lotniska, podzieliliśmy go na obszary związane m.in. z budową drogi startowej czy terminala. Teraz chodzi o kompleksowe spojrzenie na lotnisko jako na całość, aby nie umknął nam żaden szczegół potrzebny do otwarcia portu lotniczego i jego właściwego funkcjonowania w przyszłości – zaznaczył rzecznik.
Obecnie w Sadkowie rozbudowywana jest i wydłużana droga startowa. Na przyszły tydzień zaplanowane jest otwarcie ofert w przetargu na budowę nowego terminala, który powstanie w miejsce starego. Opóźnienia w tym przetargu spowodują, że PPL nie otworzy lotniska w planowanym terminie, jakim pierwotnie była jesień przyszłego roku.
Teraz inwestor twierdzi, że ukończenie prac i uruchomienie portu lotniczego, który będzie w stanie obsłużyć 3 mln pasażerów rocznie, nastąpi na przełomie lat 2021/2022.