Międzynarodowa Rada Portów Lotniczych (ACI – Airports Council International World) ogłosiła zwycięzców uznanego na całym świecie plebiscytu Airport Service Quality Award. W plebiscycie wyróżniane są lotniska z całego świata, które – według pasażerów – zapewniają klientom najlepszą jakość obsługi. W tym roku uhonorowano 84 lotniska, którym przyznano łącznie 140 nagród.
Obok portów lotniczych, które zwyciężyły w plebiscycie po raz pierwszy, istnieje grupa wielokrotnych laureatów. Należą do niej: Międzynarodowy Port Lotniczy w Indianapolis, Międzynarodowy Port Lotniczy Beijing Capital, Port Lotniczy Singapur Changi, i Toronto Pearson, Aeroporto di Roma-Fiumicino, Międzynarodowy Port Lotniczy Chhatrapati Shivaji w Mumbaju, Międzynarodowy Port Lotniczy Indiry Ghandi w Delhi, Międzynarodowy Port Lotniczy Shanghai Pudong oraz Port Lotniczy Szeremietiewo.
Wśród portów lotniczych, które uhonorowano ASQ Award po raz pierwszy, znalazły się: Międzynarodowy Port Lotniczy Kotoka (Accra, Ghana), Port Lotniczy Mangalore (Mangalore, Indie), Port Lotniczy Supadio (Pontianak, Indonezja), Port Lotniczy Aalesund (Alesund, Norwegia), Aeropuerto de Hierro (Valverde, Hiszpania), Aeropuerto de Melilla (Melilla, Hiszpania), Aeropuerto de San Sebastián (San Sebastien, Hiszpania), Bodo Airport (Bodo, Norwegia), Międzynarodowy Port Lotniczy Izmir Adnan Menderes (Izmir, Turcja), Port Lotniczy Kopenhaga (Kopenhaga, Dania), Aeropuertos Ecologicos de Galapagos S.A. Ecogal (Galapagos, Ekwador), Międzynarodowy Port Lotniczy Capital Region (Lansing, Stany Zjednoczone), Port Lotniczy Sztokholm-Bromma (Sztokholm, Szwecja) i Międzynarodowy Port Lotniczy St John's (St. John's, Kanada).
– Nagroda Airport Service Quality Award przyznawana jest w uznaniu dla osiągnięć portów lotniczych pod względem wysokiego poziomu obsługi klienta, stanowiąc najwyższe wyróżnienie przyznawane portom lotniczym na całym świecie – powiedziała Angela Gittens, dyrektor generalna ACI World.
Grono tegorocznych laureatów jest bardzo zróżnicowane, obejmując porty lotnicze z całego świata, co odzwierciedla wysiłki podejmowane w całej branży na rzecz zwiększania satysfakcji klientów z jakości dostarczanych usług. Zwiększanie satysfakcji klientów stanowi istotny element strategii biznesowej w coraz bardziej konkurencyjnej branży portów lotniczych. Realizowany przez ACI ogólnoświatowy program ASQ jest jedynym, który nie tylko skupia się na doskonałości, ale także zapewnia lotniskom obiektywne narzędzie pomiarowe, dzięki któremu mogą ulepszać swoją wydajność.
Program Airport Service Quality stanowi wiodący na świecie program, służący pomiarowi satysfakcji klientów z jakości obsługi w portach lotniczych. W 2019 r. ponad połowa podróżnych na świecie (8,3 miliarda) znalazła się na lotnisku biorącym udział w programie ASQ.
Przedstawiciele zwycięskich portów lotniczych spotkają się na ceremonii ASQ Awards, która odbędzie się podczas trzeciej konferencji ACI Customer Experience Global Summit zaplanowanej na wrzesień w Krakowie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.