Prezes Aerofłotu Witalij Saweliew pragnie uczynić z narodowego przewoźnika powietrznego Rosji jedną z dziesięciu najlepszych linii lotniczych na świecie. Wysoko postawiony cel ma zostać osiągnięty do 2028 roku.
Flota grupy Aerofłotu będzie składać się z 600 samolotów, z czego 235 zostanie zbudowanych w Rosji. Maszyny
przewoźnika powietrznego największego państwa globu będą obsługiwać 130 mln pasażerów rocznie.
Aerofłot skoncentruje się na rozwoju rejsów długodystansowych,
Pobieda pozostanie tanią linią lotniczą, natomiast
Rossija skupi się na krajowym rynku, oferując stałe taryfy na ważnych społecznie trasach.
– Kluczowe aspekty zaktualizowanej strategii zostały jeszcze opracowane pod koniec 2019 roku. Ostatnie wydarzenia spowodowane pandemią koronawirusa pokazały nam, że jesteśmy na dobrej drodze. Zaktualizowana strategia sprawi, że podróże lotnicze będą bardziej przystępne cenowo, zapewniając przyszły rozwój całej grupy Aerofłotu – podkreślił Saweliew.
– Strategia 30/30 zakłada do 2028 roku wzrost ruchu pasażerskiego o 30 mln i obniżenie średniej cen biletów dla pasażerów klasy ekonomicznej o 30 proc. To ambitny cel, ale wierzę, że możemy go osiągnąć, a grupa Aerofłotu znajdzie się wśród dziesięciu największych na świecie – wyjaśnił Saweliew.