Linie Riyadh Air wykonały Dreamlinerem Saudii kilka niekomercyjnych lotów. Takie operacje stanowią część procesu uzyskania certyfikatu operatora lotniczego przez państwowy start-up z Arabii Saudyjskiej, którego planem jest zrewolucjonizowanie jakości podróży lotniczych.
O ile władzę de iure w Królestwie Saudów sprawuje Salman ibn Abd al-Aziz Al Su'ud, to władza de facto należy do jego syna, Mohammeda bin Salmana, który po nieformalnym objęciu rządów zaczął przeprowadzać szerokie zmiany, które częściowo otworzyły Arabię Saudyjską na niereligijnych przyjezdnych.
Możliwości finansowe rodziny królewskiej są nieograniczone, a inwestycje realizowane przez publiczny fundusz inwestycyjny, takie jak m.in. „The Line”, nie mają sobie równych. Władze Arabii chcą, aby kraj stał się nowym transportowym hubem, w związku z czym w Rijadzie budowany jest nowy, gigantycznych rozmiarów port lotniczy, który stanie się docelowo bazą dla nowego narodowego przewoźnika, Riyadh Air.
Plany lotniczego start-up’u również wyglądają dość imponująco, albowiem operator ma wyznaczyć nową jakość w jakości podróży lotniczych, znacznie przewyższając produkt oferowany przez rywali z Zatoki Perskiej vel Arabskiej, czyli Emiratesa, Etihad, czy Qatar Airwyas, a o Gulf Air, Kuwait Airways, i Oman Air, nawet nie wspominając.
Działalność Riyadh Air ma zostać zainaugurowana w przyszłym roku, a potrzebne do startu operacji uprawnienia są przez linie pozyskiwane. W ostatnich dniach nowy operator pożyczył od narodowego przewoźnika, Saudii, jednego boeinga 787-9, za pomocą którego wykonane zostały dwa loty niekomercyjne, które są konieczne, aby linie-start up otrzymały certyfikat operatora lotniczego.
Ośmioletni Dreamliner przebywał wyłącznie w saudyjskiej przestrzeni powietrznej, wykonując rejs o numerze RXI5001 (RXI to znaki wywoławcze Riyadh Air) na flagowej trasie między Rijadem a Dżeddą. Po kilku godzinach maszyna zrealizowała rejs powrotny do stolicy Arabii. Przez wrzesień, październik i listopad, linie planują wykonać kilka lotów certyfikacyjnych.
Nowy przewoźnik z Arabii zamówił do tej pory wyłącznie szerokokadłubowe „Liniowce Marzeń”, podpisując umowy o współpracę z przewoźnikami z Chin (Air China, China Eastern Airlines), Egiptu (Egypt Air), Singapuru (Singapore Airlines), czy Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (Delta Air Lines), jak i bratnimi liniami Saudia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.