Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rolls Royce/ Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000
fot. Rolls-Royce plc
Brytyjski producent silników lotniczych zamknął rok stratą operacyjną na poziomie 852 mln funtów. Za taki wynika Rolls Royce’a odpowiadają przede wszystkim koszty obsługi wadliwych silników Trent 1000, które pochłonęły już ponad 1,4 mld funtów.

Pomimo taki wyników, które trzeba przyznać nie były dla nikogo wielkim zaskoczeniem, firma nie jest w bardzo złej kondycji i nadal cieszy się zaufaniem inwestorów. Warren East z Rolls Royce’a podkreślał, że poza problemami z silnikami Trent 1000 firma notuje wzrost produkcji oraz rosnące przychody i zyski ze sprzedaży poszczególnych produktów.

W mijającym roku brytyjska firma dostarczyła rekordową liczbę 510 silników do samolotów szerokokadłubowych, i przypadło na nią ok. 60% wszystkich nowych zamówień w tym segmencie.

Jak informuje agencja Reutres, podczas prezentacji wyników rocznych przedsiębiorstwa Warren East powiedział, że wprowadzanie poprawek do silników Trent 1000 postępuje, a w przyszłym roku powinny zostać zakończone prace nad nową wersją sprawiających tak duże . Powiedział, że liczba uziemionych samolotów ze względu na niezbędne sprawy powinna spaść do wartości jednocyfrowych do końca drugiego kwartału 2020 roku.

Rolls Royce zapewnił przy tym, że epidemia koronawirusa wywołującego chorobę COVID, nie powinna mieć wpływu na wyniki w bieżącym roku. Przedstawiciele spółki zapewniają, że dostawa silników szerokokadłubowych przebiega normalnie, a łańcuch dostaw nie został zakłócony.

Ciężka sytuacja przewoźników lotniczych związana z silnikami Rolls-Royce’a trwa już od prawie dwóch lat i ma charakter globalny – trudności sprawiają zużywające się szybciej niż zakładał producent łopatki silnika. Jeszcze na początku tego roku 2019 liczono na to, że problem silników Trent 1000 zostanie rozwiązany do maja, ale tak się nie stało. Później pojawiały się kolejne daty, ale problemu nie udało się dotąd rozwiązać.

Linie lotnicze, takiej jak nasz krajowy LOT, muszą się ratować wynajmowanie dodatkowych samolotów do obsługi połączeń, na których wykorzystywane są maszyny wyposażone w te silniki. To m.in. dlatego od wielu miesięcy trwa współpraca naszego narodowego przewoźnika z Air Belgium.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Odliczanie do świąt z kalendarzem adwentowym PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Odliczanie do świąt z kalendarzem adwentowym PLL LOT

inf. prasowa PLL LOT 01 grudnia 2023

LOT: Start trzeciej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT zwiększają częstotliwość połączeń pomiędzy Polską a Koreą Płd.

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Odliczanie do świąt z kalendarzem adwentowym PLL LOT

Pasażer i linie lotnicze

Odliczanie do świąt z kalendarzem adwentowym PLL LOT

inf. prasowa PLL LOT 01 grudnia 2023

LOT: Start trzeciej edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową

Pasażer i linie lotnicze

PLL LOT zwiększają częstotliwość połączeń pomiędzy Polską a Koreą Płd.

Pasażer i linie lotnicze

Zobacz również:

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5