Rosyjska agencja lotnictwa cywilnego (Rosawiacja) odnowiła i rozszerzyła certyfikacje krajowych linii lotniczych. Przewoźnicy z największego państwa globu mogą teraz wykonywać obsługę techniczną zachodnich samolotów komercyjnych - donoszą serwisy "Aviacionline" i " FlightGlobal".
Stosowane zezwolenie jest odpowiedzią na obowiązujące na Starym Kontynencie sankcje, uniemożliwiające wykonywanie takich czynności odrzutowcom rosyjskich linii lotniczych.
Azur Air, które specjalizowały się w rejsach czarterowych, mogą już przeprowadzać obsługę techniczną boeingów wersji 737 i 777 zarejestrowanych w Rosji. Wcześniej przewoźnik z Moskwy miał takie uprawnienia jedynie do starszych boeingów 757 i 767.
Narodowy Aerofłot również otrzymał nowe zezwolenia i może przeprowadzać obsługę techniczną airbusów A320 i A350, a także boeingów 737, 747-400 i 777. Wcześniej tych czynności dokonywano poza Rosją.
Nowe certyfikaty dają rosyjskim liniom lotniczym uprawnienia do przeprowadzania niezbędnych prac konserwacyjnych w celu zapewnienia zdatności do lotu zarejestrowanych w kraju statków powietrznych. Trudno jednak oczekiwać, że będą obowiązujące na zachód od Rosji. Wątpliwości budzą oczywiście kryteria stosowane przy wydawaniu takich zezwoleń przez
Rosawiację.