Partner serwisu
Prawo i polityka

Rosja: "Kanibalizacja" zagranicznych samolotów rozpocznie się już latem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Kommiersant/Aviaciononline/Aeroin

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Rosja: "Kanibalizacja" zagranicznych samolotów rozpocznie się już latem
fot. United Aircraft Corporation (UAC)
"Kommiersant", powołując się na raport Ministerstwa Transportu Rosji oraz dwóch linii lotniczych, poinformował, że do 2025 roku prawie dwie trzecie samolotów przewoźników z największego kraju świata straci zdolność do latania.

Niedobory części do odrzutowców będą w najgorszym przypadku odczuwalne już w drugiej połowie bieżącego roku, czyli za kilka tygodni. Dotknięty sankcjami rosyjski sektor lotniczy rozpocznie wkrótce proces "kanibalizacji" maszyn. Tylko w ten sposób będzie można utrzymać dłużej zdolność do latania niektórych innych odrzutowców, które zostały "znacjonalizowane" dekretem prezydenta Władymira Putina.

Redukcja samolotów będzie intensywnie postępować jeszcze w rozpoczynającym się sezonie letnim. Raport Ministerstwa Transportu Rosji nie sprecyzował jakie wersje odrzutowców będą dalej eksploatowane, ale zagrożonych uziemieniem i "kanibalizacją" jest od połowy do blisko dwóch trzecich wszystkich zagranicznych maszyn, wykorzystywanych komercyjnie przez takich przewoźników jak Aerofłot, Rossija, Pobeda, S7 Airlines, Azur Air czy Nordwind Airlines.

Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada w tym momencie, że do 2030 roku rosyjskie linie lotnicze nie będą w stanie odzyskać poziomu 100 mln obsłużonych rocznie pasażerów. Najpilniejsze potrzeby sprowadzają się aktualnie do napraw opon oraz łatania okładzin hamulcowych. Wkrótce zabraknie jednak również innych części. Nie ma więc mowy o powszechnie stosowanej w lotnictwie praktyce bezpieczeństwa polegającej na działaniach zapobiegawczych. Przyszłość rosyjskich przewoźników zaczyna być coraz trudniejsza.

Niedawno informowaliśmy również, że 30 proc. pracowników portu Moskwa-Wnukowo zostało poinformowanych o możliwych wypowiedzeniach. Trzecie co do wielkości lotnisko stolicy Rosji wdraża program oszczędności z powodu gwałtownego załamania ruchu lotniczego. To efekt inwazji wojsk Putina w Ukrainie oraz sankcji nałożonych przez Unię Europejską, Wielką Brytanię, Kanadę i Stany Zjednoczone. Ponadto kilka portów na południu Rosji wciąż jest zamkniętych z powodu "specjalnych operacji wojskowych". Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku: Wojna Rosja-Ukraina.






Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Prawo i polityka

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Sąd zajął samoloty Ukraine International Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Prawo i polityka

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2025

FlyBaghdad zawiesił operacje. Linie objęte sankcjami USA

Prawo i polityka

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Biznes i przemysł

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl 15 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Prawo i polityka

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Sąd zajął samoloty Ukraine International Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Prawo i polityka

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2025

FlyBaghdad zawiesił operacje. Linie objęte sankcjami USA

Prawo i polityka

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Biznes i przemysł

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl 15 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5