Partner serwisu
Biznes i przemysł

Rostech opracowuje komponenty dla CR929

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-11-2018
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-Lotniczy.pl/ ruaviation.com

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Rostech opracowuje komponenty dla CR929
fot. airlinerwatch.com
Technodinamika (holding Rostecha) ukończył prace badawczo-rozwojowe nad podwoziem szerokokadłubowego CR929 – chińsko-rosyjskiego samolotu pasażerskiego, który ma się pojawić na rynku między 2025 a 2028 rokiem. 

Specjaliści Technodinamiki przygotowali również prezentację dla chińskich partnerów dotyczącą zaprojektowanych dla nowego samolotu systemów ochrony przeciwpożarowej i systemów dostarczania tlenu dla załogi. 

Nowy gracz na rynku 

CR929 to samolot szerokokadłubowy dalekiego zasięgu powstający w wyniku kooperacji chińskiego i rosyjskiego przemysłu lotniczego. United Aircraft Corporation (UAC) odpowiada za realizację projektu w części rosyjskiej, a Commercial Aircraft Corporation w Chinach (COMAC) - w części chińskiej. 

W przedsięwzięciu biorą udział również spółki holdingowe Rostechu takie jak: Radio-Electronic Technologies, Technodinamika, United Engine Corporation i RT-Chemcomposite. 

Nie jest tajemnicą, że wspólna inicjatywa Chin i Rosji jest wyzwaniem rzuconym dwóm największym producentom lotniczym świata – Boeingowi i Airbusami. Rynek azjatycki jest największym segmentem rynku globalnego i ta tendencja będzie się tylko pogłębiać. Państwo Środka pretendujące do odgrywania roli supermocarstwa chce, żeby na tym wzroście skorzystała również i chińska gospodarka. Na razie przewoźnicy z Chin płacę niemałe kwoty zachodnim producentom. Rosja również jest zainteresowana współpracą. Jej przemysł lotniczy do zawsze boryka się z problemem kapitału. Ten mają Chińczycy, który z kolei potrzebują wiedzy i doświadczenia rosyjskich konstruktorów i inżynierów. 

– Projekt CR929 jest prawdopodobnie kluczowym obszarem współpracy między Chinami i Rosją w sektorze cywilnym. W ciągu najbliższych 20 lat popyt na takie samoloty na rynku chińskim i innych krajach Azji i Pacyfiku wyniesie setki sztuk. Podobnie jak nasi chińscy partnerzy oczekujemy długofalowego i wzajemnie korzystnego rozwoju w lotnictwie cywilnym – Wiktor Kładow dyrektor ds. współpracy międzynarodowej i polityki regionalnej Rostechu. – Opracowanie kluczowych komponentów samolotu przybliża nas do naszego strategicznego celu – do pierwszego lotu komercyjnego planowanego na 2025-2028 – dodaje. 

Podwozie i systemy 

Technodinamika przygotowała projekt koncepcyjny podwozia CR929 w ramach umowy z UAC. Ponadto rosyjscy specjaliści zademonstrowali chińskim partnerom systemy przeciwpożarowe i systemy tlenowe dla załogi CR929. 

Jak twierdzi Technodinamika, ciężar systemu jest o 15% mniejsza w porównaniu z analogicznymi produktami zachodnimi. Stacjonarne systemy gaśnicze mają też mieć przedłużony okres użytkowania do 30 lat. Oba systemy – stały i przenośny – mają spełniać międzynarodowe normy. 

System tlenowy wedle rosyjskich inżynierów jest lżejszy o 10% od zachodnich produktów. Ponadto okres użytkowania każdej butli tlenowej i bloku dostarczającego tlen został wydłużony do 30 lat. Indywidualna maska zaprojektowana dla układu tlenowego załogi spełnia wymagania określone przez międzynarodowe normy ETSO-C89 i SAE AS8 026. 

W 2017 r. China Russia Commercial Aircraft International Corporation (CRAIC) - wspólne przedsięwzięcie UAC i COMAC – otworzyło specjalne biuro w Szanghaju pracujące nad CR929. Spółka joint venture funkcjonuje jako operator programu i jest odpowiedzialny za rozdzielenie obowiązków, utworzenie odpowiednich ośrodków inżynieryjnych w krajach i wybór wykonawców (deweloperów, dostawców pierwszego i drugiego poziomu) spośród spółek zależnych Rostechu, strony chińskiej i zagranicznych firmy.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Chiny z prototypem kadłuba CR929 i przed wyborem dostawców

Biznes i przemysł

Chiny z prototypem kadłuba CR929 i przed wyborem dostawców

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2018

Leonardo stworzy kompozytowe kadłuby do COMAC CR929

Biznes i przemysł

Leonardo stworzy kompozytowe kadłuby do COMAC CR929

Tomasz Sniedziewski 18 października 2018

Zobacz również:

Chiny z prototypem kadłuba CR929 i przed wyborem dostawców

Biznes i przemysł

Chiny z prototypem kadłuba CR929 i przed wyborem dostawców

Tomasz Śniedziewski 28 grudnia 2018

Leonardo stworzy kompozytowe kadłuby do COMAC CR929

Biznes i przemysł

Leonardo stworzy kompozytowe kadłuby do COMAC CR929

Tomasz Sniedziewski 18 października 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5