Royal Jordanian zwiększa swoje możliwości przewozowe w związku ze stale rosnącym popytem na usługi e-commerce. W tym celu linia pozyskała pierwszego frachtowego airbusa A321 znanego pod nazwą A321P2F (Passenger To Freighter). Samolot zastąpi lukę we flocie cargo po wycofanym w ubiegłym roku airbusie A310F.
Pierwszy wąskokadłubowy frachtowiec
Airbus A321F (MSN3926) o rejestracji JY-RAZ, który otrzymał nazwę Shouneh, jest leasingowany od firmy leasingowej BBAM i został przebudowany do wersji cargo w firmie ST Aerospace w Singapurze. Jest to samolot latający kiedyś w liniach British Midland oraz British Airways. Maszyna przebazowana została do Ammanu w dniach 21-22 marca br. z dwoma międzylądowaniami. Trasa przebazowania A321F to: Singapur (XSP) - Mumbaj (BOM) - Abu Zabi (AUH) - Amman (AMM).
Miasta A321F
Według portalu ch-aviation nowy A321F będzie obsługiwał połączenia cargo z Ammanu do Dubaiu (World Central), Kairu, Maastricht oraz Karaczi, a następnie poszerzając do dziewięciu miejsc docelowych. Linie Royal Jordanian nie odpowiedziały jednak na pytanie portalu o konkretne daty uruchomienia nowych połączeń.
- Royal Jordanian ma na celu wzmocnienie pozycji Jordanii jako centrum logistycznego w regionie i zwiększenie jej udziału w rynku przewozów towarowych na poziomie regionalnym i międzynarodowym, wspieranym przez nowy terminal cargo, który jest w pełni zautomatyzowany - napisano w oświadczeniu.
Dyrektor generalny i wiceprezes Samer Majali powiedział ch-aviation, że linia planuje zdobyć doświadczenie z frachtowcem A321F przed kolejnym rozszerzeniem swojej floty cargo.
Flota przewoźnika
Flota Royal Jordanian składa się z 28 samolotów: jednego airbusa A321F, trzech A319, dziewięciu A320, dwóch A321, siedmiu boeingów B787-8 Dreamliner, dwóch embraerów E175, dwóch E195 oraz dwóch E195-E2. Obecnie linia oczekuje na dostawę 32 samolotów: 20 airbusów z rodziny A320neo, czterech embraerów E190-E2, czterech E195-E2 oraz czterech boeingów B787 Dreamliner (B787-9 lub B787-10).
A321P2F
Airbus A321P2F może przewieźć do 28 ton ładunku, który jest podzielony na 14 kontenerów na pokładzie głównym i 10 LD3-45W na pokładzie dolnym. Przy pełnym obciążeniu zasięg A321F wynosi od 3500 do 4000 km. Projekt konwersji został opracowany przez ST Engineering, a Elbe Flugzeugwerke (spółka joint venture między ST Aerospace i Airbusem) zajęła się zarządzaniem programem i marketingiem.
Airbus chce przebudować ponad 600 samolotów z rodziny A320 w ciągu najbliższych dwóch dekad. Konwersja umożliwia wykorzystanie standardowych palet ładunkowych na pokładzie głównym.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.