Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Rozmowy Ryanaira z Modlinem utknęły w martwym punkcie. Łodzi nic nie grozi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-02-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Rozmowy Ryanaira z Modlinem utknęły w martwym punkcie. Łodzi nic nie grozi
fot. Michał Szymajda
Ryanair zaoferuje w najbliższym sezonie letnim 60 tras z dwóch warszawskich lotnisk, ale mimo nowych połączeń z Chopina nie zdecydował się powiększyć oferty z Modlina. – Miejmy nadzieję, że ostatecznie przedłużymy umowę – przyznał w rozmowie z Rynkiem Lotniczym Michał Kaczmarzyk, prezes spółki zależnej Ryanair Sun.

Aktualnie jednak sprawy nie zmierzają jeszcze w wymarzonym dla obu stron kierunku. – Na chwilę obecną to nie idzie w żadną stronę. Mówiąc wprost, negocjacje rozpoczęły się kilka miesięcy temu i utknęły w martwym punkcie. Jakbym miał prognozować, aktualnie nie ma oznak, żeby w najbliższych tygodniach cokolwiek się zmieniło w temacie. Mam nadzieję, że to zmieni się w najbliższych miesiącach, ale w tygodniach na pewno nie – oznajmił Kaczmarzyk.

Prezes spółki zależnej Ryanair Sun nie kryje zaskoczenia postawą zarządzających portem w Modlinie, który zwleka z podpisaniem nowej umowy z największym niskokosztowcem Europy.

– Jest to, nie ukrywam, dla nas zadziwiające, że przewoźnik, który oferuje podwojenie liczby pasażerów w krótkim okresie, czyli czterech lat, z obecnych trzech milionów podróżnych do sześciu, nie wzbudza zainteresowania, ale po prosto muszą jeszcze chwilę nad tym pomyśleć i przeliczyć. Miejmy nadzieję, że ostatecznie będziemy w stanie jednak przedłużyć umowę – podkreślił Kaczmarzyk, który zapewnił, że nowe trasy z Chopina nie zwiastują żadnej planowanej redukcji połączeń z Łodzi.

– Nie, nie łączyłbym tego. Zainwestowaliśmy dużo w Łódź w sezonie zimowym i te trzy trasy, które ogłosiliśmy jesienią ubiegłego roku, to jest i tak dużo w porównaniu z wcześniejszym rozkładem. To nie jest tak, że odpalenie czegokolwiek z Warszawy powoduje, że Łódź przestaje nas interesować. Nie. Łódź będziemy chcieli rozwijać, tak jak mówiliśmy wcześniej, bowiem jest sama w sobie dużym miastem. Aktualną ofertą z Łodzi jesteśmy w stanie wypełnić nasze samoloty – przekonuje Kaczmarzyk.

Loty do Alicante czy Brukseli będą teraz realizowane zarówno z Łodzi, jak i dwóch lotnisk Warszawy. – Na tych trasach jest popyt i nie ma problemów ze sprzedażą biletów. Warszawa sprzedaje się sama i nie wymaga większego wysiłku, żeby coś sprzedać. Trzeba podjąć taki wysiłek w Modlinie i Łodzi, żeby sprzedać i wypełnić samolot. W przypadku Warszawy klient jest trochę inny i ten rynek jest specyficzny. Nie powinniście więc patrzeć w ten sposób, że Alicante się dubluje, to go w Łodzi za chwilę nie będzie. Tak samo jest z Modlinem – podsumował wątek Kaczmarzyk.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

Biznes i przemysł

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

DXC Technology, Accelya 01 listopada 2024

Święto Diwali – hinduskie przysmaki na pokładach Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Kaczmarzyk (Buzz): Ograniczenie oferowania w Modlinie to problem dla lotniska

Infrastruktura i lotniska

Pozostałe z wątku:

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

Biznes i przemysł

DXC Technology i Accelya przyspieszą innowacje w przemyśle lotniczym

DXC Technology, Accelya 01 listopada 2024

Święto Diwali – hinduskie przysmaki na pokładach Emirates

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Pasażer i linie lotnicze

Przeregulowanie Europy. Branża lotnicza na rozdrożu

Mateusz Kieruzal 01 listopada 2024

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Pasażer i linie lotnicze

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin i Chopin poradzą sobie, CPK to projekt polityczny

Rafał Dybiński 13 listopada 2023

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk: Latanie z Chopina jest zyskowne

Mateusz Kieruzal 21 września 2023

Kaczmarzyk (Buzz): Ograniczenie oferowania w Modlinie to problem dla lotniska

Infrastruktura i lotniska

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5