Partner serwisu
Biznes i przemysł

RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
21-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-lotniczy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
RR: Problemy z Trentami 1000 mogą potrwać dłużej
fot. Piotr BożykSilnik Rolls-Royce Trent 1000
Użytkownicy boeingów B787 Dreamliner wyposażonych w silniki Rolls-Royce'a otrzymali informację od producenta, że rozwiązanie utrzymujących się problemów z łopatkami silnika Trent 1000 prawdopodobnie potrwa dłużej niż przewidywano - poinformował portal Flightglobal.

Decyzja Rolls-Royce'a (RR) o przyspieszeniu wymiany łopat dla silników z pakietem B i C - tych, które jeszcze nie otrzymały ostatecznego ich standardu - zaowocowała dodatkowym usunięciem zespołów napędowych z kolejnych maszyn B787. Firma twierdzi, że konsekwentne wypełnianie prac konserwacyjnych spowalnia tempo zmniejszania się liczby uziemionych samolotów. Producent oczekuje, że liczba ta nie osiągnie wartości jednocyfrowych do drugiego kwartału 2020 r., mimo że RR cały czas pracował nad zwiększeniem wydajności w zakresie obsługi silników. W sierpniu br. samolotów z pakietem B i C Trenta 1000, oczekujących na poprawki, było około 25.  Warto dodać, że w najnowszym modelu silnika, Trent 1000 TEN, producent zmaga się również z dodatkowymi problemami związanymi z konserwacją ostrza łopat.

- Bardzo ubolewamy nad dodatkowymi zakłóceniami, które spowodują uziemienia samolotów naszych klientów. Nadal ściśle z nimi współpracujemy, aby zminimalizować wpływ na ich działalność - możemy przeczytać w oświadczeniu firmy Rolls-Royce.

Problemy Rolls Royce'a dają się we znaki także Polskim Liniom Lotniczym LOT. W związku z tym dwa Airbusy A340-300 linii Air Belgium będą dalej użytkowane przez LOT i pozostaną we flocie narodowego przewoźnika niemal do końca roku. Obecnie uziemione są dwa Dreamlinery używane przez PLL LOT. To samoloty o numerach rejestracyjnych SP-LRB, SP-LRH. Wydaje się, że trzeci uziemiony dotychczas Dreamliner, SP-LSB, wykonał ostatnio lot techniczny i w czwartek (19 września) poleciał z pasażerami do Brukseli. Narodowy przewoźnik dysponuje obecnie 14 Dreamlinerami, a w październiku w Warszawie pojawić ma się kolejna maszyna tego typu. Problemy z silnikami dostarczanymi przez brytyjskiego producenta ciągną się już od wielu miesięcy i zmuszają spółkę do pozyskiwania maszyn zastępczych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Norse: Prawie 80 tys. podróżnych w grudniu i duży wzrost rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

Norse: Prawie 80 tys. podróżnych w grudniu i duży wzrost rezerwacji

Rafał Dybiński 12 stycznia 2024

ITAKA wraca na Sri Lankę!

Pasażer i linie lotnicze

ITAKA wraca na Sri Lankę!

Redakcja/inf. pras. 09 stycznia 2024

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Norse: Prawie 80 tys. podróżnych w grudniu i duży wzrost rezerwacji

Pasażer i linie lotnicze

Norse: Prawie 80 tys. podróżnych w grudniu i duży wzrost rezerwacji

Rafał Dybiński 12 stycznia 2024

ITAKA wraca na Sri Lankę!

Pasażer i linie lotnicze

ITAKA wraca na Sri Lankę!

Redakcja/inf. pras. 09 stycznia 2024

Rolls Royce: 1,4 mld funtów kosztów napraw silników Trent 1000

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Biznes i przemysł

Oto nowy samolot elektryczny Rolls-Royce’a. Ma bić rekord prędkości!

Artur Bogdanowicz/ współpraca Simetr 25 grudnia 2019

Rolls-Royce: Silniki napędzające A330neo nie są wadliwe

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5