Ostatni samolot z serii Canadair Regional Jet (CRJ) firmy Bombardier wszedł do produkcji. Sekcje kadłuba pochodzą ze szwajcarskiej firmy Ruag, która po raz ostatni wysłała do Kanady części na ostateczny montaż.
Od czerwca ubiegłego roku program CRJ jest w całości własnością Mitsubishi Heavy Industries. Japońskie konsorcjum nabyło rodzinę samolotów krótkodystansowych od Bombardiera, jednak ich produkcja została porzucona na rzecz
regionalnego samolotu SpaceJet. W przyszłości Mitsubishi będzie produkować tylko części zamienne do samolotów serii CRJ, utrzymując ich serwis i konserwację.
Na razie jednak Mitsubishi wciąż musi dostarczyć kilka zamówionych CRJ, które na zlecenie Japończyków będzie produkował Bombardier. Ostatni z nich ma trafić do klienta pod koniec tego roku. Tylna sekcja kadłuba dla ostatniego CRJ została niedawno ukończona przez Ruag i wysłana do Mirabel w Kanadzie, w celu ostatecznego montażu. Dla serii CRJ 700, 900 i 1000 szwajcarska grupa lotnicza wyprodukowała różne sekcje kadłuba.
Sprzedaż programu CRJ do Mitsubishi
była końcem ery historii lotnictwa Bombardiera, która rozpoczęła się w 1986 roku, kiedy to przejął on Canadaira. Kanadyjski odrzutowiec narodził się z samolotu biznesowego CL-600 i wszedł do służby w Lufthansa Regional w październiku 1992 r. Właśnie na tym odrzutowcu oparto samoloty CRJ (Canadair Regional Jet), jedną z najbardziej udanych rodzin regionalnych samolotów produkowanych przez Bombardiera. Projekt pierwszego CRJ100 pojawił się w 1989 r. W maju 1991 r. maszyna została oblatana, a rok później trafiła do niemieckiej Lufthansy, która była pierwszym klientem nowego programu.