Port lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku obsłużył w minioną niedzielę inauguracyjny rejs do Tirany. To trzecie uruchomione wiosną połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT ze zmodernizowanego lotniska na południu województwa mazowieckiego. Wcześniej narodowy przewoźnik wystartował stąd z lotami do Paryża i Rzymu.
Wśród pasażerów pierwszego lotu byli klienci biura podróży Rego Bis, oferującego wyloty wakacyjne z radomskiego portu. Godziny operacji są zaplanowane w taki sposób, aby lądować w stolicy Albanii w godzinach przedpołudniowych. Wylot z Radomia wyznaczono o godzinie 7:50, a lądowanie w stolicy Albanii przewidziano przed godz. 10:00. Powrót do Polski jest zaplanowany natomiast tak, aby przylecieć na Lotnisko Warszawa-Radom wczesnym popołudniem. Wylot z Tirany jest ustalony na godzinę 10:40, a przylot do Radomia przewidziano o godzinie 12:30.
Rejsy do stolicy Albanii są realizowane raz w tygodniu boeingami 737. W zależności od własnych preferencji można wykupić przelot na trasie z Polski do Albanii, żeby samodzielnie zorganizować sobie pobyt na Bałkanach lub powierzyć organizację całości pobytu biuru podróży Rego Bis.
Lotnisko Warszawa-Radom zostało ponownie otwarte 27 kwietnia. Jeszcze tego samego dnia na lotnisku wylądował samolot Enter Air (bez pasażerów) oraz późnym wieczorem pierwsza rejsowa maszyna PLL LOT z Paryża.
28 kwietnia na pokładzie narodowego przewoźnika pierwsi pasażerowie wyruszyli z Radomia do Rzymu.
– W tym roku w Radomiu spodziewamy się stu kilkudziesięciu tysięcy pasażerów. To jest niepełny rok i pierwszy sezon więc jest to trochę testowanie, ale wiem jaka jest skala wypełnienia samolotów i to jest optymistyczne. Wszystko wskazuje na to, że pójdzie nam co najmniej zgodnie z planem –
mówił w dniu otwarcia portu Stanisław Wojtera, prezes zarządu PPL. To skala przewozów zbieżna z naszymi wyliczeniami przedstawionymi w tekście pt. Radom:
Latem 622 operacje. 117 tys. pasażerów. W środy żadnego lotu.
Radomskie lotnisko zostało zaprojektowane do obsługi przede wszystkim samolotów z rodziny airbusów A320 i boeingów 737, ale będzie gotowe przyjąć także większe maszyny. Droga startowa ma długość 2 500 metrów i szerokość 60 metrów, co daje łączną powierzchnię 150 000 m 2 , czyli około 7 kilometrów pełnowymiarowej autostrady. Mogąca pomieścić nawet do jedenastu statków powietrznych płyta postojowa otacza terminal, dzięki czemu transfer pasażerów między stanowiskami odprawy a samolotem będzie znacznie szybszy niż na większości lotnisk w Europie.
Droga startowa w obu kierunkach jest wyposażona w światła PAPI, ułatwiające załogom samolotów lądowanie. Bezpieczeństwo operacji lotniczych w warunkach ograniczonej widoczności zapewnia ILS, zsynchronizowany z systemem świateł podejścia ALPA-ATA. Lotnisko dysponuje specjalną płytą odlodzeniową, która w warunkach zimowych zapewni odpowiednie przygotowanie maszyn do startu i bezpieczne wykonywanie operacji lotniczych.
Lotnisko Warszawa-Radom jest przeznaczone głównie dla pasażerów mieszkających w promieniu ok. 100–150 km od Radomia. Polskie Porty Lotnicze uruchomiły specjalne
połączenia autobusowe z Warszawy.