Linie lotnicze Ryanair zainstalowały skrzydełka aerodynamiczne Split Scimitar Winglets w pierwszym z ponad 400 swoich samolotów Boeing 737-800 Next Generation. Umowa z Aviation Partners Boeing (APB) jest warta 175 mln dolarów.
Taka modyfikacja poprawi wydajność paliwową samolotu nawet o 1,5%, zmniejszając roczne zużycie paliwa przez Ryanair o 65 mln litrów i emisję dwutlenku węgla o 165 tys. ton. Inicjatywa przyczyni się do realizacji celu taniej linii lotniczej, jakim jest osiągnięcie zerowego bilansu netto do roku 2050.
– Jesteśmy pod wrażeniem innowacyjnych projektów wingletów firmy APB i z niecierpliwością czekamy na ich zainstalowanie nie tylko w tym pierwszym samolocie, ale w ponad 400 odrzutowcach, aby jeszcze bardziej ograniczyć nasze emisje. Technologia wingletów pomoże nam osiągnąć nasze ambitne cele środowiskowe na naszej drodze do zerowej emisji netto do 2050 roku – powiedział Thomas Fowler, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Ryanair.
– Zainstalowanie Split Scimitar Winglets przez operatora największej na świecie floty samolotów 737-800 Next Generation jest ostatecznym potwierdzeniem jakości produktów APB. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy nadal wspierać Ryanair w ich ambitnych inicjatywach dotyczących zrównoważonego rozwoju – dodał Patrick LaMoria, dyrektor handlowy firmy APB.
Fot. Ryanair.
Aviation Partners Boeing jest spółką joint venture Aviation Partners i The Boeing Company z siedzibą w Seattle. Od momentu powstania w 1999 roku linie lotnicze na całym świecie złożyły zamówienia na ponad 9 900 systemów wingletów APB z technologią wizualną. APB szacuje, że jej produkty zmniejszyły zużycie paliwa przez samoloty na całym świecie o ponad 50,7 mld litrów, co pozwoliło na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o ponad 128 mln ton.