Partner serwisu
Biznes i przemysł

Ryanair: Niskokosztowce będą nadal wypierały linie tradycyjne

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-04-2023
Ostatnia modyfikacja:
28-04-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Ryanair: Niskokosztowce będą nadal wypierały linie tradycyjne
fot. Michał Szymajda
Procesu wypierania linii tradycyjnych przez linie niskobudżetowe nie da się zatrzymać. Tak uważa Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz z grupy Ryanair, który był gościem Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Kaczmarzyk dopytywany o to, jak wzrosły koszty obsługi kredytów oraz leasingu maszyn oraz, jak wpływa to na bieżącą działalność firmy, przypomniał, że tego typu koszty kształtują się na rynku globalnym, a nie w Polsce.

– Przez ostatnie dwa lata koszty wzrosły nie tylko ze względu na wzrost stóp procentowych, ogromną rolę odegrały też wzrosty cen paliw oraz koszty pracy. Ceny (na rynku lotniczym – aut.) rosły jednak wolniej niż rosła inflacja. Wzrosty w Europie Środkowo-Wschodniej są niższe niż na zachodzie Europy, co wynika z różnicy w popycie – ocenił Kaczmarzyk w trakcie EKG w Katowicach.

Kaczmarzyk przyznał, że linie lotnicze były przygotowane na bardzo szybki powrót ruch po pandemii Covid19. – Mieliśmy kupione nowe samoloty, wynegocjowane lub przedłużone kontrakty z lotniskami. Tak szybki wzrost kosztów nas zaskoczył, choć na szczęście ostatnio rynek się ustabilizował, nie powinno być już takich wahań, powinniśmy wejść w fazę normalnego wzrostu – przewiduje ekspert.

Jego zdaniem „linie niskobudżetowe będą nadal wypierały linie tradycyjne”. – Przez następny rok będzie to widać w udziale w rynku, obecnie mamy prawie 40 proc. udziału, Wizz Air 20 proc., co pokazuje, w którym kierunku rynek się rozwija. Tego zatrzymać się już nie da – ocenił Kaczmarzyk i dodał, że rynek klasy business będzie ogrywał istotną rolę na długich dystansach, ale nie na krótkich. Jego zdaniem, ludzie będą wybierali najtańsze usługi.

Yvonne Moynihan z Wizz Aira odniosła się z kolei do wojny na Ukrainie. – Była ona dla nas dużym rynkiem, bardzo ucierpieliśmy na wybuchu wojny. Mieliśmy tam swoją bazę oraz personel, który został ulokowany gdzie indziej. Ciągle mamy trzy samoloty, które zostały uziemione na Ukrainie, jeśli tylko będzie to możliwe oraz bezpieczne, postaramy się je zabrać – zapowiada Moynihan i przyznała, że przewoźnik „starał się działać z prędkością światła”. – Skupiliśmy się np. na rynku włoskim, staramy się też wejść na inne rynki. Po zakończeniu wojny będziemy chcieli jednak wrócić na Ukrainę – zapowiedziała.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Mateusz Kieruzal 26 września 2024

Kraków: Air Arabia rzuca rękawice flydubai. Nawet trzy loty dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Rośnie znaczenie niskokosztowców. Przyszłość rynku?

Pasażer i linie lotnicze

Rośnie znaczenie niskokosztowców. Przyszłość rynku?

Mateusz Kieruzal 24 sierpnia 2024

Zmiany w lotach Ryanair i Wizz Air w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Zmiany w lotach Ryanair i Wizz Air w Polsce

Mateusz Kieruzal 17 maja 2023

Hiszpania: Tanie linie karane za ograniczenia w bagażu podręcznym

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Pasażer i linie lotnicze

Szwecja. Brak podatku od lotów to ekspansja Ryanaira

Mateusz Kieruzal 26 września 2024

Kraków: Air Arabia rzuca rękawice flydubai. Nawet trzy loty dziennie

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair. Do Izraela wyłącznie z Krakowa

Mateusz Kieruzal 19 września 2024

Zobacz również:

Rośnie znaczenie niskokosztowców. Przyszłość rynku?

Pasażer i linie lotnicze

Rośnie znaczenie niskokosztowców. Przyszłość rynku?

Mateusz Kieruzal 24 sierpnia 2024

Zmiany w lotach Ryanair i Wizz Air w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Zmiany w lotach Ryanair i Wizz Air w Polsce

Mateusz Kieruzal 17 maja 2023

Hiszpania: Tanie linie karane za ograniczenia w bagażu podręcznym

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5