Partner serwisu
Prawo i polityka

Ryanair ujawnia szczegóły dot. postępowania przeciwko turyście

Dalej Wstecz
Autor:

Ryanair

Data publikacji:
13-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Ryanair

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Ryanair ujawnia szczegóły dot. postępowania przeciwko turyście
fot. Ryanair
Linie lotnicze Ryanair podały w poniedziałek 13 stycznia szczegółowe informacje na temat kosztów i opłat, które poniosły w wyniku niekontrolowanego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote w dniu 9 kwietnia 2024 roku.

Przez agresywne zachowanie, samolot został zmuszony do przekierowania do Porto gdzie wylądował, a pasażer został zabrany przez policję. W związku z wymogami dotyczącymi godzin pracy, samolot, załoga i ponad 160 pasażerów zostało zmuszonych do przenocowania na lotnisku w Porto, a koszty zakwaterowania czy posiłków zostały w całości sfinansowane przez Ryanair. Linie lotnicze zapewniły również dodatkowy samolot i załogę do obsługi opóźnionego lotu powrotnego z Lanzarote do Dublina, który odbył się 10 kwietnia 2024 roku.

W efekcie destrukcyjnego zachowania ponad 160 pasażerów i 6 członków załogi zostało zmuszonych do przekierowania na lotnisko w Porto i spędzenia tam nocy. Lot był kontynuowany następnego dnia, 10 kwietnia 2024 r., na Lanzarote. Pojawiły się komentarze na temat kosztu tego przekierowania w wysokości 15 000 euro, który Ryanair podzielił w następujący sposób:

– Koszty te nie zostałyby poniesione, jeżeli pasażer nie wymusiłby swoim niewłaściwym zachowaniem przekierowania do Porto, które zapewniło bezpieczeństwo samolotu, 160 pasażerów i 6 członków załogi znajdujących się na pokładzie. Europejskie rządy wielokrotnie nie reagują, gdy agresywni pasażerowie zagrażają wspólnemu bezpieczeństwu i wymuszają decyzję o przekierowaniu. W tym przypadku portugalska prokuratura orzekła, że ze uwagi na to, że zarówno samolot, jak i pasażer są z Irlandii, sprawa powinna zostać przeniesiona do tego kraju. Dlatego Ryanair podjął postępowanie sądowe przeciwko temu turyście w irlandzkich sądach, aby odzyskać wszystkie poniesione koszty w wyniku niewłaściwego zachowania. Jego działania spowodowały nie tylko przekierowanie, ale także konieczność spędzenia nocy w Porto przez ponad 160 pasażerów i 6 członków załogi oraz operujący samolot – powiedział przedstawiciel Ryanair. 

– Nadszedł czas, aby władze UE podjęły działania w celu ograniczenia sprzedaży alkoholu na lotniskach. Linie lotnicze, takie jak Ryanair, już teraz ograniczają sprzedaż alkoholu na pokładach swoich samolotów, szczególnie w przypadku kłopotliwych pasażerów. Jednak podczas opóźnionych lotów pasażerowie często decydują się na spożywanie alkoholu na lotniskach bez żadnych ograniczeń dotyczących zakupu lub konsumpcji. Nie potrafimy zrozumieć, dlaczego podróżni na lotniskach nie są ograniczani do dwóch napojów alkoholowych (przy użyciu karty pokładowej w dokładnie taki sam sposób, w jaki ogranicza się sprzedaż w sklepach wolnocłowych). Z pewnością skutkowałoby to bezpieczniejszym zachowaniem turystów na pokładach samolotów, a także zwiększeniem komfortu pasażerów i załóg w całej Europie – podsumował przedstawiciel niskokosztowca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów

Redakcja/przegląd prasy 13 stycznia 2025

Norse z rekordowym wypełnieniem maszyn. Imponujący wzrost czarterów

Pasażer i linie lotnicze

Grudzień 2024 w PLAY dużo słabszy niż w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Grudzień 2024 w PLAY dużo słabszy niż w 2023 roku

Rafał Dybiński 09 stycznia 2025

Ferie zimowe 2025 z Ryanair. Najlepsze zimowe kierunki z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair złożył pozew przeciwko uciążliwemu pasażerowi

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i zero tolerancji dla złego zachowania pasażerów

Prawo i polityka

Zobacz również:

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów

Infrastruktura i lotniska

Kaczmarzyk (Buzz): Modlin obsłuży po redukcjach 1,5 mln pasażerów

Redakcja/przegląd prasy 13 stycznia 2025

Norse z rekordowym wypełnieniem maszyn. Imponujący wzrost czarterów

Pasażer i linie lotnicze

Grudzień 2024 w PLAY dużo słabszy niż w 2023 roku

Pasażer i linie lotnicze

Grudzień 2024 w PLAY dużo słabszy niż w 2023 roku

Rafał Dybiński 09 stycznia 2025

Ferie zimowe 2025 z Ryanair. Najlepsze zimowe kierunki z Polski

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair złożył pozew przeciwko uciążliwemu pasażerowi

Pasażer i linie lotnicze

Ryanair i zero tolerancji dla złego zachowania pasażerów

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5