Linie lotnicze Ryanair potwierdziły w środę 5 marca, że przesuwają termin zniesienia papierowych kart pokładowych na rzecz w 100 proc. cyfrowych na początek zimowego rozkładu lotów. Nową datą wdrożenia technologii będzie 3 listopad 2025 roku.
Pasażerowie Ryanair nie będą już mogli pobierać i drukować od listopada tradycyjnych papierowych kart pokładowych, a zamiast tego będą mogli korzystać z cyfrowych kart pokładowych wygenerowanych w aplikacji „myRyanair” podczas odprawy. Dziś już prawie 80 proc. z 200 milionów pasażerów niskokosztowca korzysta z takiego rozwiązania. W rezultacie Ryanair zamierza wyeliminować prawie wszystkie opłaty za odprawę na lotniskach od listopada 2025 roku. Wszyscy pasażerowie będą dokonywać odprawy online/w aplikacji w celu wygenerowania własnej cyfrowej karty pokładowej.
Wprowadzenie przez przewoźnika cyfrowych kart pokładowych od listopada 2025 r. umożliwi podróżnym zredukowanie emisji dwutlenku węgla poprzez znaczącą redukcję zużycia papieru, co pozwoli zaoszczędzić ponad 300 ton odpadów papierowych rocznie. Aplikacja myRyanair nie tylko jest bardziej przyjazna z punktu widzenia ochrony środowiska, lecz także z perspektywy podwyższania komfortu samej podróży. Użytkownicy mogą korzystać z szeregu pomocnych funkcji i ułatwień w aplikacji (zwłaszcza w czasie utrudnień). Wśród nich znajdują się:
- Nowa funkcja Order to Seat, która umożliwia pasażerom składanie zamówień bezpośrednio ze swojego miejsca i bycia obsłużonymi w pierwszej kolejności,
- Informacje o lotach i ich aktualizacje w czasie rzeczywistym,
- Bezpośrednie informacje z centrum operacyjnego Ryanair podczas utrudnień,
- Aktualizacje dotyczące statusu terminala, bramki i wejścia na pokład,
- Alternatywne warianty lotów w czasie rzeczywistym podczas zakłóceń,
- Wszystkie dokumenty związane z podróżą dostępne w jednym wygodnym miejscu.
– Przejście od listopada na w 100% cyfrowe karty pokładowe pozwoli nam udoskonalić doświadczenia podróżne pasażerów, które będziemy oferować poprzez pasażerów aplikację myRyanair. To rozwiązanie będzie szczególnie pomocne podczas zakłóceń, ponieważ w aplikacji będą znajdowały się informacje z naszego Centrum Operacyjnego, aktualizowane w czasie rzeczywistym i wysyłane bezpośrednio na telefon. Dodatkowo aplikacja umożliwi znalezienie alternatywnych połączeń lotniczych, a w razie potrzeby przedstawi opcje transferu lub zakwaterowania w hotelu – powiedział Dara Brady, Chief Marketing Officer w Ryanair.
– Tak jak w przypadku innych branż związanych z biletami (koncerty, obiekty sportowe, kolej itp.), nastąpił masowy zwrot w kierunku korzystania z urządzeń mobilnych, a ponieważ prawie 80 proc. klientów Ryanair już korzysta z aplikacji myRyanair, nadszedł czas, aby pozostali pasażerowie od listopada 2025 r. przeszli na technologię cyfrową, dzięki czemu zredukujemy zużycie dwutlenku węgla i tym samym udoskonalimy doświadczenia płynące z naszych podróży, podczas gdy Ryanair kontynuuje swój wzrost do przewożenia 300 milionów pasażerów rocznie w ciągu najbliższej dekady – dodał Brady.