Linie lotnicze Ryanair przewiozły w lutym bieżącego roku 8,7 mln pasażerów - przekazał w oficjalnym komunikacie niskokosztowiec z Irlandii. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął poziom 86 proc.
Dla porównania przed rokiem w tym samym miesiącu
tani przewoźnik z Zielonej Wyspy obsłużył zaledwie 500 tys. podróżnych. Wskaźnik wypełnienia samolotów był na poziomie 78 proc.
Październik 2021 najlepszy podczas pandemiiDrugi miesiąc 2022 roku był pod względem statystyk dużo lepszy od poprzedniego. Przypomnijmy, że niskokosztowiec z Irlandii przewiózł w styczniu
siedem milionów pasażerów. Wskaźnik wypełnienia samolotów osiągnął wówczas poziom 79 proc.
Najlepsze w 2021 roku były statystyki z października, kiedy to największe tanie linie lotnicze z Europy Zachodniej obsłużyły
11,3 mln podróżnych. Ten wynik i tak był słabszy o nieco ponad 19 proc. od uzyskanego w tym samym miesiącu 2019 roku, jeszcze przed wybuchem pandemii koronawirusa SARS-CoV-2.
Szef Ryanaira Michael O’Leary zakłada pięcioletni wzrost i obsłużenie 225 mln podróżnych do 2026 roku. Wcześniej przewidywano przewiezienie 200 mln pasażerów do tego czasu. Najbliższym celem jest obsłużenie przynajmniej 100 mln podróżnych do końca marca 2022 roku. To i tak będzie o 49 mln pasażerów mniej w odniesieniu do tego samego okresu sprzed pandemii.
Kwartalna strata na koniec 2021 rokuRyanair odnotował stratę na poziomie 96 mln euro w ciągu trzech ostatnich miesięcy 2021 roku. Wynik niskokosztowca z Irlandii za czwarty kwartał ubiegłego roku był zgodny z konsensusem szacowanym przez analityków na 101 mln euro. To i tak ponad trzy razy mniej niż strata 306 mln euro odnotowana w tym samym okresie 2020 roku. Dla pełniejszego porównania przypomnijmy jednak, że tani przewoźnik z Zielonej Wyspy zarobił 88 mln euro w ostatnim kwartale 2019 roku, czyli jeszcze przed kryzysem wywołanym wirusem COVID-19. Więcej o tym pisaliśmy w
TYM TEKŚCIE.