Ryanair zapowiedział redukcję październikowego rozkładu lotów o kolejne 20 proc. (w połowie sierpnia Ryanair poinformował o pierwszej 20 proc. redukcji). Ryanair zakłada, że oferowanie w październiku spadnie z 50% do ok. 40% poziomów z października 2019 r., przy współczynniku wypełniania samolotów (load factor) na poziomie powyżej 70 proc.
Ryanair potwierdził, że redukcje te były konieczne z powodu spadku rezerwacji wywołanego przez ciągłe zmiany w ograniczeniach i zasadach podróży w UE, z których wiele wprowadzanych jest z bardzo krótkim wyprzedzeniem, co osłabia chęć konsumentów do dokonywania rezerwacji z wyprzedzeniem. W niektórych krajach (zwłaszcza w Irlandii), w których rząd od 1 lipca utrzymuje nadmierne i wadliwe ograniczenia podróży, wskaźniki Covid-19 wzrosły w ostatnich tygodniach do 50 na 100 000 mieszkańców - ponad dwukrotnie więcej niż np. w Niemczech i we Włoszech - gdzie od 1 lipca podróżowanie wewnątrz UE jest dozwolone.
Ryanair z zadowoleniem przyjmuje plan Komisji Europejskiej dotyczący zniesienia ograniczeń w podróżach wewnątrz UE, z zastrzeżeniem jedynie cotygodniowych aktualizacji ECDC dotyczących wskaźników przypadków Covid / pozytywnych wyników testów według krajów i regionów UE i wzywa do natychmiastowego wdrożenia tego skoordynowanego podejścia przez wszystkie państwa UE, zwłaszcza w Irlandii, aby obywatele UE mogli dokonywać niezbędnych rezerwacji na podróże służbowe i rodzinne, bez obaw o odwołanie lotu i / lub wadliwe ograniczenia jak kwarantanna.
Rzecznik prasowy Ryanaira powiedział: – Jesteśmy rozczarowani redukcją naszego oferowania do poziomu ok. 40% w porównaniu z październikiem zeszłego roku. Niestety zaufanie klientów zostało nadszarpnięte przez złe zarządzanie zasdami podróży lotniczych wprowadzanymi przez rządy poszczególnych krajów, a wielu klientów Ryanaira nie może podróżować w celach biznesowych lub z powodu pilnych spraw rodzinnych bez konieczności poddania się nieskutecznej 14-dniowej kwarantannie – powiedział.
Przewoźnik wskazuje, że jest jeszcze za wcześnie na podjęcie ostatecznych decyzji odnośnie zimowego rozkładu lotów (od listopada do marca), ale jeśli obecne trendy i złe zarządzanie zasadami podróży lotniczych i normalną działalnością gospodarczą będą się utrzymywać na tym samym poziomie, to podobne ograniczenia oferowania mogą zostać wprowadzone.
– Wzywamy ministra transportu Irlandii Eamona Ryana do wyjaśnienia, dlaczego od ponad 2 miesięcy nie wdraża żadnego z 14 zaleceń rządowej Komisji ds. Lotnictwa przedstawionych rządowi 7 lipca. Pan Minister powinien również wyjaśnić, dlaczego Krajowy Zaspół ds. Zdrowia Punlicznego (NPHET) od 1 lipca utrzymuje Irlandię w zamknięciu, podobnie jak Korea Północna, podczas gdy w tym samym czasie Włochy i Niemcy zniosły wszystkie ograniczenia dotyczące podróży wewnątrz UE, a ich wskaźniki zachorowań na Covid są niższe o ponad połowę niż w Irlandii – mówi rzecznik linii Ryanair.
– Podróże lotnicze wewnątrz UE nie stanowią problemu, a wadliwe zakazy podróży nie są skutecznym rozwiązaniem – podsumowuje.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.