11 dodatkowych samolotów zbazowanych na polskich lotniskach, 27 nowych tras i plany pozyskania 14 milionów nowych klientów – to plany Ryanaira na kolejny sezon. Najwięcej nowych tras będzie rozpoczynało się na lotnisku Katowice. Z myślą o realizacji ambitnych planów przewoźnik planuje zatrudnić 330 nowych pracowników.
– To nasz największy w historii letni rozkład lotów w Polsce – podkreśla prezes zarządu Ryanair Group Michael O'Leary. Jak dodaje, rozbudowa siatki połączeń obejmie zdecydowaną większość z 12 polskich lotnisk obsługiwanych przez przewoźnika. Zbazowanie 11 nowych samolotów będzie oznaczało zwiększenie całej floty Ryanaira w Polsce do 35 maszyn.
Szczególne miejsce w planach irlandzkiej firmy zajmuje port lotniczy Katowice. Zostanie tam zbazowanych 6 kolejnych samolotów (w tym 2 do obsługi lotów rozkładowych i 4 czarterowe). Inauguracja bazy rozkładowej w Katowicach nastąpi za dwa miesiące. Wzrost liczby pasażerów ma – według założeń Ryanaira – wynosić aż 43 proc. (przewoźnik zamierza skłonić do korzystania ze swoich usług łącznie 1,25 mln osób). Ponad połowa wszystkich nowych miejsc pracy w Polsce (180 z 330) będzie związana właśnie z katowickim lotniskiem. Zaplanowane nowe relacje to Bolonia, Brindisi, Katania, Kolonia, Cork, Dortmund (największa częstotliwość – 10 lotów w tygodniu), Goeteborg, Kijów, Manchester, Odessa, Oslo i Pafos.
Ryanair nie zamierza zaniedbać także portów w innych regionach Polski, w tym lotnisk o najmniejszych potokach pasażerskich (np. z Olsztyna przewidziano dwa loty w tygodniu do Kolonii). Klienci lotniska w Bydgoszczy otrzymają możliwość podróży do Edynburga, z Poznania – do Budapesztu, Charkowa, Odessy i Paryża, a z Modlina – do Tel Awiwu. Inne porty z dodanymi nowymi połączeniami to: Gdańsk, Kraków i Wrocław.
Jednocześnie potwierdzono zapowiedź
zmiany marki jednej ze spółek grupy. – Ryanair Sun zmienia markę na Buzz. Zmieni się kolorystyka zewnętrzna i wewnętrzna, także mundury załóg – zapowiedział reprezentujący spółkę Michał Kaczmarzyk. Firma pozostanie przy modelu b2b, dostarczając usługi wet lease dla spółek grupy Ryanair, nadal zamierza też rozwijać usługi czarterowe. W planach jest dalsze zwiększanie floty.