46 nowych tras z Grecji zaoferuje podróżnym najbliższego lata Ryanair. Przewoźnik z Irlandii docenia w ten sposób determinację decydentów z Aten do ożywienia branży turystycznej.
Największe tanie linie lotnicze Europy zdecydowały się na otwarcie trzech sezonowych baz na greckich wyspach. Na Korfu pojawią się dwa boeingi 737-800, natomiast na Rodos oraz w Chanii na Krecie po jednym. To umożliwi realizację dodatkowych 93 lotów tygodniowo,
w tym do Polski.
Greckie sezonowe bazy będą miały charakter tymczasowy i będą działać od lipca do października. - Grecja udowadnia, że jest odpornym celem podróży i jest zdeterminowana, aby odgrywać wiodącą rolę w odbudowie turystyki, kiedy pandemia ustąpi. Czujemy się dumni, że możemy wspierać ożywienie branży turystycznej w tym kraju, oferując naszym klientom jeszcze większy wybór lotów i niższe ceny - wyjaśnił Jason McGuinness, dyrektor handlowy Ryanaira.
Chania zaoferuje od lipca podróżnym rejsy niskokosztowcem do Bari, Berlina, Billund, Bolonii, Bremy, Budapesztu, Kolonii, Kijowa, Leeds, Newcastle, Rzymu, Tel Awiwu, Wenecji oraz na Maltę i Mykonos. Z Korfu będzie można przemieścić się do Aarhus, Barcelony, Herkalionu, Karlsruhe, Krakowa, Kopenhagi, Marsylii, Mediolanu, Munster, Norymbergi, Odessy, Sybinu, Tel Awiwu, Werony, Weeze i Wrocławia oraz do Heraklionu, na Pafos i Santoryn. Wreszcie z Rodos będzie można polecieć do Barcelony, Birmingham, Brindisi, Dublina, Marsylii, Memmingen, Modlina, Suczawy, Tel Awiwu, Wenecji oraz do Heraklionu, Salonik i na Pafos. Większość tych tras (mapka poniżej) będzie realizowana dwa razy w tygodniu.
Tylko raz w tygodniu będą początkowo funkcjonować trasy z Berlina, Leeds, Newcastle na Kretę oraz do Heraklionu i Tel Awiwu z Korfu. Trzy raz w tygodniu będzie można natomiast polecieć z Chanii do Wenecji oraz na Mykonos, a także na Pafos z Korfu. Najwięcej, bowiem pięć razy w tygodniu, będzie obsługiwana trasa Rodos-Brindisi.
W greckiej siatce połączeń Ryanaira zwracają uwagę debiutujące rumuńskie Suczawa i Sybin. Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy postawił też mocno na Tel Awiw, skąd można latać także do Aten, Salonik i na Santoryn. Drugie co do wielkości miasto Izraela będzie oferowało więc latem już sześć destynacji w Grecji. Trasa Korfu-Kopenhaga była z kolei wcześniej obsługiwana przez Norwegian Air, które po zmianie strategii
skupią się głównie na połączeniach w regionie Skandynawii.