Baltic Ground Services (BGS), jedyny prywatny operator usług obsługi naziemnej na Lotnisku Chopina, zawarł kontrakt z Ryanair Sun na obsługę operacji w sezonie letnim 2019 (maj – październik). Obejmuje ona kompletną obsługę pasażerów i bagażu oraz wszystkie niezbędne serwisy.
BGS rozpocznie obsługę pasażerów 26 kwietnia 2019 roku. Operator będzie obsługiwał ok. 90 samolotów miesięcznie, które mogą zabrać na pokład w sumie ok. 17 tys. pasażerów. Do realizacji tego kontraktu BGS zatrudni dodatkowo 20 pracowników obsługi naziemnej.
– Niezmiernie się cieszę, że będziemy mogli pracować z tak dużą linią lotniczą. Ryanair Sun miał do wyboru dwie firmy państwowe i BGS, prywatnego operatora. Wybrał nas. Jest to dla nas duża odpowiedzialność, ale jestem pewien, że wywiążemy się z naszych zadań wzorcowo, bo od wielu lat mamy najwyższe wskaźniki punktualności na lotnisku Chopina – mówi Tomasz Tabakiernik, dyrektor operacyjny Baltic Ground Services Polska.
BGS Polska osiąga bardzo wysokie wskaźniki punktualności – On-Time Performance. Na Lotnisku Chopina w ostatnim roku wyniosły one 99,52 proc. w obsłudze naziemnej i 99,97 proc. w tankowaniu. Tym wskaźnikom bacznie przyglądają się linie lotnicze, bo gwarantują im wysoką punktualność, która ogranicza potencjalne straty wynikające z opóźnień.
– Dzięki obecności BGS obsługa na Okęciu jest konkurencyjna. Jesteśmy jedyną firmą prywatną, która jest teraz obecna na lotnisku Chopina. Jestem przekonany, że powoduje to podwyższenie jakości usług zarówno u nas, jak i w pozostałych firmach, które obsługują pasażerów na tym lotnisku. To jest pozytywny skutek konkurencyjności, także w tak specyficznym miejscu jakim jest port lotniczy – dodaje Tabakiernik.
Baltic Ground Services to międzynarodowa firma, która zajmuje się tankowaniem i zapewnia obsługę naziemną pasażerów i samolotów, w tym odprawę pasażerów, przewożenie bagażu, holowanie samolotów oraz inne usługi. BGS działa od 1998 r., obecnie obsługuje 50 tys. lotów i 8 mln pasażerów rocznie.
Baltic Ground Services Polska od 2010 roku prowadzi stałą działalność w na lotniskach w Warszawie, Krakowie i Katowicach. W razie potrzeby obsługuje również swoich klientów na lotnisku w Modlinie. Oferuje obsługę pasażerską i tankowanie samolotów. Obsługuje takich klientów jak Lufthansa, British Airways, Ukraine International Airlines, Iberia, Wow Air i inne. BGS Polska działa w Polsce na podstawie kluczowego certyfikatu AHAC (Airport Handling Agent Certificate), który wydaje Urząd Lotnictwa Cywilnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.