Jesienią tego roku Ryanair Sun zmieni nazwę na Buzz oraz zyska nowy branding nawiązujący do swojej floty, symbolizujący młodość, witalność – poinformowała spółka podczas konferencji prasowej. Buzz rozpocznie działalność od 25 samolotów zarejestrowanych w Polsce.
Typ samolotów, na których będzie latać Buzz to Boeing 737-800. – Obecnie latamy 17 maszynami dla Ryanaira w ramach umowy wet lease, wszystkie obsługiwane przez Ryanair Sun. W sumie 25 samolotów będzie zarejestrowanych w Polsce, pod marką Buzz – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes dotychczasowego Ryanair Sun. Spółka będzie realizowała loty czarterowe.
Jak tłumaczy szef spółki, zmiana marki może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż i rozpoznawalność marki. Uważa on, że nazwa i logo „sprzedadzą się dobrze”. – To model stosowany przez wiele grup lotniczych w Europie – coś, co działa od lat. Ważne jest, żeby zacząć budować marki lokalne – tłumaczy. Jak zauważa, nie oznacza to jednak, że dotychczasowy wizerunek Ryanaira był zły.
Kaczmarzyk dodaje, że Ryanair Sun jest jedną z najszybciej rozwijających się linii w Europie. Największy wydatek będzie związany z przemalowaniem 25 samolotów w sezonie letnim – będą latać 24 samoloty, w tym 1 na użytek awaryjny. – Na jesieni będzie dodatkowo funkcjonowała nasza strona internetowa i aplikacja Buzz, będzie można kupić bilety na wszystkie spółki Ryanair czy Laudamotion – dodaje.
Prezes Ryanair Sun nie boi się jednocześnie, że Buzz podzieli losy takich spółek jak Joon czy Hop!, które nie przyjęły się na rynku i zostały ponownie wchłonięte przez swoją grupę macierzystą. – Mamy inny model biznesowy, jako grupa Ryanair mamy dużo większy zasięg oddziaływania – argumentuje Kaczmarzyk.
W Porcie Lotniczym Warszawa-Modlin, które jest zdominowane przez Ryanaira, będzie stacjonowało 5 samolotów Buzza. Firma idzie nieco dalej niż samo przemalowanie maszyn – chce zmienić nazwę spółki i całą dokumentację. Proces rozpocznie się na jesieni.
– Polska jest bardzo istotną areną dla Ryanaira. Nazwa Buzz jest w grupie Ryanaira od 2003 roku, ten brand został kupiony przez KLM. Ta nazwa w grupie była, więc gdy zapadła decyzja o budowaniu szerszej grupy kapitałowej, ta marka została wykorzystana – tłumaczy Kaczmarzyk.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.