Linie lotnicze Ryanair poinformowały w oficjalnym komunikacie o wynikach finansowych za trzeci kwartał finansowego roku 2024, liczonego od początku października do końca grudnia 2023 roku. Przychody niskokosztowca z Irlandii osiągnęły poziom 1,75 mld euro, co oznacza wzrost rok do roku o 21 proc. Zysk był jednak niższy aż o 93 proc.
Ryanair zarobił jesienią i na początku zimy jedynie 14,8 mln euro. Dla porównania w poprzednim finansowym roku w tym samym okresie wygenerował 211 mln euro.
Wyższe ceny biletów i spadek wypełnieniaLiczba obsłużonych pasażerów, którzy wybrali ofertą taniego przewoźnika z Zielonej Wyspy, wzrosła do 41 mln i porównując ten sam okres poprzedniego roku finansowego, była wyższa o 7 proc. Średnia cena biletów była na poziomie 42 euro. To z kolei oznacza wzrost rok do roku o 13 proc. Spadło natomiast nieznacznie, bowiem o jeden punkt procentowy, średnie wypełnienie samolotów, które było na poziomie 92 proc.
Przychody z usług dodatkowych osiągnęły pułap 950 mln euro. To oznacza wzrost rok do roku o 10 proc. Każdy pasażer średnio przeznaczał na takie usługi 23 euro. Koszty operacyjne wzrosły aż o 26 proc. Głównym powodem były wyższe ceny paliwa i podwyżki wynagrodzeń dla pilotów oraz personelu pokładowego, a także inżynierów i pracowników obsługi naziemnej.
300 mln pasażerów w 2034Niskokosztowiec z Irlandii prognozuje w całym finansowym roku 2024, dla przypomnienia liczonym od kwietnia minionego roku do końca marca bieżącego roku, przewiezienie 183,5 mln pasażerów. To będzie i tak oznaczać wzrost o 9 proc. w odniesieniu do roku finansowego 2023. Plany na 2034 zakładają dobicie do rekordowych 300 mln podróżnych rocznie.
Zysk na koniec finansowego 2024 roku będzie na poziomie między 1,85 mld euro a 1,95 mld euro. Wcześniej przewidywano, że może osiągnąć pułap nawet 2,05 mld euro, ale ostatecznie obniżono oczekiwania z uwagi na "nieprzewidywalne i negatywne zdarzenia związane z konfliktem w Strefie Gazy oraz wojną w Ukrainie". Plany mogą pokrzyżować również
kolejne opóźnienia w dostawach samolotów od Boeinga.
546 samolotów na 169 nowych trasachFlota Ryanaira na koniec trzeciego kwartału finansowego 2024 roku składała się z 546 odrzutowców z rodziny B737. Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy odebrał od października do końca grudnia kolejnych dwanaście maszyn wersji 737-8200 (MAX), co zwiększyło liczbę nowych maszyn w całym finansowym 2024 roku o kolejne 136.
Niskokosztowiec z Irlandii w najbliższym sezonie letnim zaoferuje podróżnym aż 169 nowych tras. W sumie klienci Ryanaira będą mieć do dyspozycji 2600 połączeń na Starym Kontynencie i
po raz pierwszy w Maroku. Państwo z Północy Afryki zyska aż jedenaście krajowych tras, a Ryanair zbazuje w Marrakeszu, Fezie, Agadirze i Tangerze łącznie czternaście odrzutowców.