Linie lotnicze Ryanair wypracowały zysk w wysokości 1,92 mld euro w roku finansowym 2024, obowiązującym od początku kwietnia 2023 roku do końca marca bieżącego roku – poinformował tani przewoźnik z Irlandii w oficjalnym komunikacie. To wzrost o 34 proc. w odniesieniu do poprzednich wyników.
Dla przypomnienia niskokosztowiec z Zielonej Wyspy roku finansowym 2023 zarobił 1,43 mld euro. Przychody wzrosły o 25 proc. do poziomu 13,44 mld euro. Koszty operacyjne (11, 38 mld euro) były natomiast wyższe o 24 proc. Wskaźnik wypełnienia samolotów wzrósł nieznacznie o jeden punkt do pułapu 94 proc.
Liczba obsłużonych pasażerów była wreszcie wyższa o dziewięć proc. Z oferty Ryanaira skorzystało od kwietnia 2023 roku do końca marca bieżącego roku aż 183,7 mln pasażerów. Liczba dokonanych rezerwacji na najbliższe miesiące przewyższa poziom z ubiegłego roku. Statystyki byłyby bardziej okazałe, gdyby nie 67 dni strajków kontrolerów ruchu lotniczego, które zmusiły do wielu odwołań lotów do i z Niemiec, Hiszpanii, Włoch oraz Wielkiej Brytanii.
Sprzedaż usług dodatkowych, jakże ważna w przypadku niskokosztowca z Irlandii, wzrosła o 12 proc. do poziomu 4,3 mld euro. Każdy obsłużony podróżny wydawał średnio 23,40 euro z tego tytułu.
Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy podkreśla również w komunikacie wzrost o 32 proc. kosztów paliwa oraz wynagrodzeń pilotów, personelu pokładowego jak i wzrost zatrudnienia. Pomimo nakładów inwestycyjnych, które pochłonęły 2,4 mld euro i spłaty zadłużenia w wysokości ponad 1 mld euro, udało się zachować 1,37 mld euro wolnych środków.
Ryanair FY24 Results = +34% Profit rise to €1.92BN⁰⁰ traffic grows 9% to 184M despite Boeing delays⁰ 700M share buyback announced⁰ 5 new bases and over 200 new routes open for S24⁰⁰Full story 👉 https://t.co/hYvgZdULOs
Ryanair zakończył rok finansowy 2024 z flotą 556 boeingów z rodziny 737, w tym 146 odrzutowców B737-8200 "Gamechanger" (dawniej 737 MAX). Niskokosztowiec z Irlandii odebrał w ciągu analizowanych dwunastu miesięcy 48 wąskokadłubowych maszyn amerykańskiego producenta i ma nadzieję, że ich liczba powiększy się do końca lipca bieżącego roku o kolejnych dwanaście samolotów. Rozszerzył także współpracę z firmą Shell dotyczącą SAF, czyli zrównoważonego paliwa lotniczego.
Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy spodziewa się w roku finansowym 2025 obsłużyć od 198 do 200 mln pasażerów. To oznaczałoby wzrost o kolejne osiem proc. w odniesieniu do statystyk z roku finansowego 2024. Warunkiem powodzenia tych prognoz są jednak terminowe dostawy kolejnych odrzutowców Boeinga. Jak podkreśla Ryanair popyt na podróże lotnicze wciąż jest na wysokim poziomie, czego najlepszym dowodem jest oferta ponad 200 nowych tras i uruchomienie pięciu kolejnych baz. Niskokosztowiec podtrzymuje, że w roku finansowym 2034 zamierza obsłużyć już 300 mln podróżnych w ciągu dwunastu miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.