Linie lotnicze Ryanair wypracowały zysk w wysokości 149 mln euro w trzecim kwartale finansowego 2025 roku, obowiązującym od początku października do końca grudnia minionego roku – poinformował tani przewoźnik z Irlandii w oficjalnym komunikacie.
Wynik uzyskany w FQ3 jest wyższy o 134 mln euro w odniesieniu do tego samego okresu roku finansowego 2024. Wówczas niskokosztowiec z Zielonej Wyspy wygenerował "tylko" 15 mln euro zysku po opodatkowaniu.
Przychody Ryanaira w FQ3 wzrosły o dziesięć proc. do poziomu 2,96 mld euro. Koszty operacyjne (2,93 mld euro) były natomiast wyższe o osiem proc w porównaniu z trzecim kwartałem roku finansowego 2024. To efekt opóźnień w dostawach maszyn od Boeinga, a także wyższych kosztów utrzymania personelu.
Wskaźnik wypełnienia samolotów był na pułapie 92 proc. W tym przypadku wartości nie uległy żadnej zmianie. Liczba obsłużonych pasażerów była wyższa rok do roku o dziewięć proc. Z oferty Ryanaira skorzystało od początku października do końca grudnia minionego roku 44,9 mln pasażerów.
Tani przewoźnik z Zielonej Wyspy zakończył trzeci kwartał roku finansowego 2025 z flotą 609 boeingów z rodziny 737, w tym 172 odrzutowców B737-8200 "Gamechanger" (dawniej 737 MAX). Między październikiem a końcem grudnia minionego roku flota Ryanaira powiększyła się o dwa nowe samoloty. Niskokosztowiec z Irlandii spodziewa się odebrania pozostałych 29 maszyn z zamówienia na 210 odrzutowców najpóźniej do marca 2026 roku.
Opóźnienia w dostawach od Boeinga zmusiły Ryanaira do korekty prognoz. W roku finansowym 2026 niskokosztowiec z Irlandii planuje bowiem obsłużyć już nie 210 mln pasażerów, a najwyżej 206 mln podróżnych. Pierwotne przewidywania zakładały nawet 215 mln pasażerów rocznie, ale problemy amerykańskiego producenta zweryfikowały szybko ambitne cele. Niemniej rok finansowy 2025 zakończy się z liczbą prawie 200 mln obsłużonych podróżnych, co akurat będzie potwierdzeniem wcześniejszych prognoz.
Niskokosztowiec z Irlandii podkreśla jednak w komunikacie, że sytuację może poprawić znacząco certyfikacja boeinga 737 MAX-10, co ma nastąpić pod koniec bieżącego roku. To pozwoli amerykańskiemu producentowi dostarczyć zgodnie z umową taniemu przewoźnikowi z Zielonej Wyspy piętnastu wąskokadłubowców największej wersji. Ich odbiór zaplanowano wiosną 2027 roku.
Oferta Ryanaira na zbliżający się sezon letni obejmuje w sumie 2600 połączeń, w tym 164 nowe trasy. Wzrosty oferowania będą widoczne szczególnie widoczne na rynkach w Polsce, Szwecji oraz we Włoszech. Jak zaznaczył niskokosztowiec w komunikacie to pozytywny efekt obniżania lub nawet znoszenia podatków lotniczych, a także regionalnych zachęt do stymulowania wzrostu ruchu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.