Rząd Niemiec i zarząd Lufthansy osiągnęli porozumienie w sprawie pomocy wartej dziewięć mld euro – poinformowała w poniedziałek Agencja Reutera.
Umowa oczekuje wciąż na zatwierdzenie przez komitet sterujący niemieckim funduszem ratunkowym oraz Komisję Europejską. Przedstawiciele rządu i narodowego przewoźnika powietrznego Niemiec na razie odmówili komentarza.
Lufthansa potwierdziła w minionym tygodniu, że prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie umowy, po zatwierdzeniu której rząd zyska dwa miejsca w radzie nadzorczej linii lotniczej. Pełne prawo głosu decydenci z Berlina wykorzystają jedynie w wyjątkowych okolicznościach, takich jak ochrona formy przed przejęciem. Warunki porozumienia obejmują również zrzeczenie się przyszłych wypłat dywidend oraz obniżki wynagrodzeń kadry zarządzającej.
Wcześniej biznesowa gazeta z Duesseldorfu "Handelsblatt", powołując się na rządowe źródła, napisała o
trzystopniowym modelu pakietu ratunkowego na poziomie dziewięciu mld euro, wliczając pożyczkę w wysokości trzech mld euro od państwowego banku Kreditanstalt fur Wiederaufbau (KfW) z siedzibą w stolicy Hesji. Według "Handelsblatt" rząd niemiecki obejmie 20 proc. udziałów w Lufthansie i obligacje zamiennie o wartości 5 proc. plus jedną akcję.
Grupa Lufthansa wznowi od czerwca loty do 106 destynacji, w tym do
Krakowa i Warszawy. Uruchomione wkrótce trasy, w tym popularne wakacyjne na
Sylt, Majorkę i Kretę, obsłuży w sumie 160 maszyn. Czerwcowy rozkład lotów reaktywuje 80 maszyn narodowego przewoźnika Niemiec i jego spółek zależnych w Austrii, Belgii oraz Szwajcarii.
Zachęcamy do zapoznania się z raportem ZDG TOR pokazującym rolę lotnictwa w gospodarce oraz skalę globalnej pomocy dla branży, która przekroczy 100 mld USD.
Raport ZDG TOR Pomoc publiczna dla linii lotniczych w czasie pandemii jest już do pobrania!