Pierwszy C-check Dreamlinera dla Polskich Linii Lotniczych w naszej bazie w Rzeszowie zakończony sukcesem! - poinformowała spółka LOT Aircraft Maintenance Services (LOTAMS) w mediach społecznościowych.
Polski lider obsługi technicznej samolotów
rozpoczął pod koniec października działalność operacyjną na podrzeszowskim lotnisku w Jasionce. Pierwszą wykonaną operacją był przegląd ciężki boeinga 787. C-check szerokokadłubowca narodowego przewoźnika to ważny krok w rozwoju LOTAMS i procesie dywersyfikacji usług spółki na międzynarodowym rynku lotniczym.
Nowa lokalizacja w Rzeszowie pozwoli na zwiększenie liczby dostępnych slotów obsługowych, przyczyniając się do efektywniejszego zarządzania obsługą techniczną dla międzynarodowego grona klientów spółki. LOTAMS uzyskał wcześniej wszelkie niezbędne zgody formalne oraz pomyślnie przeszedł audyty przeprowadzone przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC).
Główna baza LOTAMS mieści się w Warszawie, gdzie spółka dysponuje aż czterema hangarami obsługowymi, w których realizowany jest pełen zakres przeglądów technicznych samolotów. Rzeszów stał się drugą polską lokalizacją, w której spółka będzie dostarczała usługi utrzymania technicznego samolotów wąsko- i szerokokadłubowych. Dodatkowy hangar w Jasionce to nie tylko kolejne sloty, które zapewnią LOTAMS większą wydajność, ale również dodatkowe miejsca pracy dla wykwalifikowanych specjalistów branży lotniczej, co istotnie przyczyni się do rozwoju lokalnego rynku pracy.
Przygotowania do zrealizowania tej inwestycji trwały od kilku lat. Na początku września ubiegłego roku
LOTAMS wybrał Generalnego Wykonawcę i podpisał umowę z konsorcjum, w skład którego wchodziły Polimex Mostostal oraz Polimex Infrastruktura Sp. z o.o. Inwestycja została sfinansowana w głównej mierze ze środków pochodzących z dokapitalizowania spółki przez Polską Grupę Lotniczą. Wartość tej inwestycji, która jest jedną z największych realizowanych w Dolinie Lotniczej na Podkarpaciu, oszacowano na ponad 215 mln złotych. Wybudowany hangar, o powierzchni użytkowej blisko 13 tys. m2, posiada dwa sloty do obsługi bazowej samolotów szerokokadłubowych, które będą mogły być elastycznie dostosowywane także do obsługi mniejszych statków powietrznych.