Sabre Corporation, firma zajmująca się oprogramowaniem i technologią w branży turystycznej, ogłosiła w czwartek rozwiązanie umowy dystrybucyjnej z rosyjskimi liniami lotniczymi Aerofłot.
Sabre podejmuje natychmiastowe kroki w celu usunięcia treści dotyczących narodowego przewoźnika Rosji ze swojego Globalnego Systemu Dystrybucji (GDS), używanego przez agencje, biura podróży i korporacje na całym świecie do wyszukiwania, dokonywania i zarządzania rezerwacjami.
– Sabre z coraz większym niepokojem obserwuje ewoluującą
sytuację na Ukrainie. Od samego początku naszym głównym celem było zapewnienie bezpieczeństwa członkom naszego zespołu w regionie dotkniętym konfliktem, a także wsparcie tak bardzo potrzebnych działań humanitarnych. Sprzeciwiamy się temu konfliktowi militarnemu. Przestrzegamy i będziemy przestrzegać
sankcji nałożonych na Rosję. Ponadto ogłosiliśmy, że Sabre rozwiązało umowę dystrybucyjną z Aerofłot, usuwając treści dotyczące przewoźnika z naszego GDS – podkreślił Sean Menke, dyrektor generalny Sabre.
Spółka zamierza nadal monitorować bieżącą sytuację i oceniać zasadność podjęcia dodatkowych działań, uwzględniając względy prawne i inne środki, które mogą zostać wdrożone.
Sabre wspiera również działania humanitarne w regionie dotkniętym konfliktem. Firma zatrudniająca w Polsce około 1500 pracowników, przekazała milion dolarów na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża, który od 100 lat pomaga przesiedleńcom, podejmując działania charytatywne w strefach konfliktów. Kwota zostanie przeznaczona na zakup m.in. żywności, niezbędnych artykułów higieny, śpiworów, a także na wsparcie pomocy medycznej dla osób szukających schronienia w Polsce.